v70r koppakking/cilinderwand gescheurd? etc

pavbes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: v70r koppakking/cilinderwand gescheurd? etc

· 
Posted: 05.12.2024 - 13:23  ·  #61
Ik had TME enkele dagen geleden gemaild en hij zegt dat hij alleen verlagingsveren heeft, die inderdaad wat stijver zijn. Hoeveel stijver weet ik niet.

Met lading achterop de trekhaak zit het gewicht zó ver naar achteren dat het meer invloed heeft op de achterste doorzakking dan dezelfde lading iets verder naar voren in/onder de auto.

Ik durf dus dat verlagen niet aan...
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 05.12.2024 - 13:41  ·  #62
Pavbes, zijn hulpveren geen optie , indien dat technisch past ?
latten
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 07.12.2024 - 06:59  ·  #63
Ik heb geen verlaging bemerkt met de TME’s, omdat de oude veren na zoveel jaar (en van fabriek al slap) niet meer zo veel doen. Maar snap je overweging. Als ik het zo hoor zou ik eens informeren wat de hoogste stand is van een set BC coilovers, dat kan met alle instelmogelijkheden wellicht aan je wensen voldoen.
pavbes
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.12.2024 - 21:44  ·  #64
Quote door MTE

Pavbes, zijn hulpveren geen optie , indien dat technisch past ?

In eerste instantie dacht ik nee, maar ik heb er over nagedacht en op zich wil ik het weleens uitzoeken, is er iemand die weet of er iemand een setje luchtveren als hulpveren heeft geplaatst? Zal wel wat custom werk zijn maar dat is oké.

Dus niet in plaats van de 4c veer, maar als éxtra. Zodat de hulpveer ook uit/leeg kan bij geen lading en de originele veren het werk doen. En je de achterkant kan oppompen (net als sommige bestelwagens) indien gewenst.

Vereist: 4c behouden (rondom nieuw binnenkort) want ik wil dat de auto gewoon mega goede wegligging houd én ook de comfort, sport en advanced setting goed blijven werken.

Dus denk ik dat ik de MTE (verzwaarde) veren niet wil, omdat die volgens hem (nogmaals gemaild) met de tests met Volvo op het circuit de beste resultaten geven in de "comfort" stand van het chassis en de sport en advanced stand er niet goed mee werken. (Ik vermoed dat het dan teveel gaat stuiteren)

Ik heb eea gegoogled en er zijn best wat leveranciers van luchtveer balgen en hele setjes met compressor en regelunits enz enz. Zal binnenkort eens op de brug kijken of er iets van plek zou zijn onder de auto waar dat erbij geknutseld kan, maar echt veel plek is er denk ik niet... dus als je iemand weet die dit heeft gedaan aan een v70/s60 oid hoor ik het graag!
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.12.2024 - 22:53  ·  #65
Ik dacht met hulpveren niet zozeer aan luchtvering oid.

Mijn gedachten gingen naar extra spiraal veren die bij de bestaande demper en veer geplaatst worden.

Ik zag jouw opmerking i.v.m. zware last op de achterkant en moest toen aan mijn vader denken die voor de vakanties altijd een set hulp veren monteerde (was geen Volvo)
De techniek is dus niet nieuw en mijn gedachte was dat zoiets misschien ook op een v70 te plaatsen is

Het zal mij overigens niet verbazen als zoiets tegenwoordig te realiseren is met “hulp lucht veren” . Wellicht eens informeren bij een luchtveer fabrikant? In de VS zijn ze we actief met luchtveren.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 18.12.2024 - 11:00  ·  #66
Bestaat er luchtvering of airride voor de S60/V70N?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.12.2024 - 11:12  ·  #67
Quote door Jeroen

Bestaat er luchtvering of airride voor de S60/V70N?

Geen idee, niet dat ik weet

Selected quotes for multi-quoting:   0