Quote door MTE
Pavbes, zijn hulpveren geen optie , indien dat technisch past ?
In eerste instantie dacht ik nee, maar ik heb er over nagedacht en op zich wil ik het weleens uitzoeken, is er iemand die weet of er iemand een setje luchtveren als hulpveren heeft geplaatst? Zal wel wat custom werk zijn maar dat is oké.
Dus niet in plaats van de 4c veer, maar als éxtra. Zodat de hulpveer ook uit/leeg kan bij geen lading en de originele veren het werk doen. En je de achterkant kan oppompen (net als sommige bestelwagens) indien gewenst.
Vereist: 4c behouden (rondom nieuw binnenkort) want ik wil dat de auto gewoon mega goede wegligging houd én ook de comfort, sport en advanced setting goed blijven werken.
Dus denk ik dat ik de MTE (verzwaarde) veren niet wil, omdat die volgens hem (nogmaals gemaild) met de tests met Volvo op het circuit de beste resultaten geven in de "comfort" stand van het chassis en de sport en advanced stand er niet goed mee werken. (Ik vermoed dat het dan teveel gaat stuiteren)
Ik heb eea gegoogled en er zijn best wat leveranciers van luchtveer balgen en hele setjes met compressor en regelunits enz enz. Zal binnenkort eens op de brug kijken of er iets van plek zou zijn onder de auto waar dat erbij geknutseld kan, maar echt veel plek is er denk ik niet... dus als je iemand weet die dit heeft gedaan aan een v70/s60 oid hoor ik het graag!