Quote door OttoV
Subframebussen vervangen voor D5-exemplaren, setje verse stuurkogels/spoorstangen/fuseekogels/draagarmen (heb ff niet meer scherp of je dat al gedaan hebt) en inderdaad: schokdempers/veerschotels. Ik heb er een gewoon 'strakkere' auto mee gekregen, zoals 'ie in mijn beleving hoort te zijn.
Ik heb de draagarmrubbers vervangen door 'police-spec', nieuwe schokdempers met lagers en schotels voor en alle motor- en baksteunen behalve de bovenste. Ik wil de subframerubbers aanpakken, de bovenste motorsteun en de ophangrubbers voor de stabilisatiestang. Ik neem geen dikkere stang denk ik.
Quote door OttoV
Achterkant staat op m'n wensenlijst.
Wat, en vooral hoe, ga je dit doen? Omdat de achterkant nogal stuiterig is denk ik aan het, uiteindelijk, vervangen van de rubbers door standaard rubbers en dan ook direct de achterdempers mee te nemen. Mogelijk dat ik dan ook de stabilisatiestang meeneem maar da's meer optisch omdat ie wat minder wordt. Zijn er voorbeelden bij jou bekend van mensen die al een AWD achtersubframe hebben aangepakt? Lijkt mij een 'dikke' klus...
Quote door OttoV
Ik heb 'm laten chippen bij Obbe. Obbe durfde 't aan om zijn Oleg-tune in te laden, en dat vind ik echt een aanrader. Gewoon over de hele linie een forse extra, geen piekerige vermogensopbouw, maar echt lekker elastisch.
Mijn B5244T5 is aangepakt door Schutten. Ik wil eigenlijk met 'behapbare' aanpassingen de inlaat en de uitlaat aanpassen, dus geen nieuwe turbo, geen nieuwe intercooler (is net vervangen) en geen waterinjectie o.i.d. Ook wil ik downpipe en uitlaat naar 3 inch en dan opnieuw laten aanpassen door Schutten.
Quote door OttoV
Ik weet niet wat je vrouw nukkig vind, maar mijn vrouw vind 'm vooral te snel
Ik heb natuurlijk een handbak. Als de auto 's morgens koud is schakelt ie stroef. Zeker als je dit vergelijkt met een C30 die ze nu nog heeft of een moderne Golf. Ik denk met het vervangen van de schakelkabels en de bussen bij de pook dat het al veel beter wordt. Voor de rest heb ik haar uitgelegd de auto lekker in 'Comfort' te laten staan. Zeker als het onderstel strakker wordt lijkt me dat een goede tip.
Mijn B5244T5 is aangepakt door Schutten. Ik wil eigenlijk met 'behapbare' aanpassingen de inlaat en de uitlaat aanpassen, dus geen nieuwe turbo, geen nieuwe intercooler (is net vervangen) en geen waterinjectie o.i.d. Ook wil ik downpipe en uitlaat naar 3 inch en dan opnieuw laten aanpassen door Schutten.
Quote door OttoV
Polybussen ben ik huiverig van. Heb er redelijk wat ervaring mee in m'n voormalige trackdayautootje, en het effect dat ik daar had wil ik niet in een R. Uiteindelijk is het vooral een GT: snel, enigszins sportief maar vooral behoud van comfort. En polybussen halen daar een beetje de balans uit vrees ik: een plaatselijke uitschieter van de 'scherpte' die het geheel niet ten goede komt. Maar probeer 't rustig uit, ik hoor graag
Mee eens. Wil het vooral 'strakker' maken en de rijervaring weer wat beter. Het blijft een 'lompe' bak die vooral voor rechtuit snel is en niet zozeer een bochtenridder. Maar het kan beter.
Ik denk dat ik redelijk veel zelf kan zoals subframerubbers, turboinlaatslangen en downpipe + uitlaat. Achteras heb ik serieuze twijfels over. Eerst maar eens kijken of ik wat 'brugtime' kan regelen bij m'n vrienden in Hoogeveen. Zo naar de komende zomer toe zou ik het wel klaar willen hebben eigenlijk. Wordt vervolgd.