Had een kapotte vacuum slang waardoor hij een motorstoring aangaf en daarbij lekte de motor wat olie. Daarvan was de oorzaak losse boutjes van het "kleppen deksel"
Wat loopt hij nu weer mooi!! En wat een bom ligt er onder kap. Was duidelijk nog niet gewend aan de auto want ik miste het vermogen niet. Hij kan dus nog meer!!
Niet te veel alle pluspunten van je R hier benoemen :dont:
Een R uitvoering (van de V70n) is nog steeds DE droomwagen voor mij. Zeker als ik zie en lees wat voor een mooi exemplaar jij nu hebt!
Ik ben beslist geen jaloers type en misgun niemand iets, maar of dit zo blijft..... :swear:
Onlangs iets merkwaardigs meegemaakt. Had de auto de dag ervoor op slot gedaan en toen ik 'm geopend had en eerst wat zaken achterin had gelegd wilde ik instappen......
De deur was niet ontgrendeld en de spiegel niet uitgeklapt. Dacht dat ik dus op het knopje van alleen de achterklep openen had gedrukt dus drukte ik nog maar een keer op het juiste knopje, er gebeurde niets.
De auto weer vergrendeld en weer ontgrendeld....noppes. Dan maar met de sleutel.
De auto gestart en toen de overige functies van het portier gecontroleerd. Alles werkte, ramen gingen naar beneden, deuren opslot en van het slot, spiegel klapte in en uit, bahalve van het bestuurdersportier.
Omdat het donker was heb ik het maar even gelaten voor wat het was en de volgende dag de zekeringen maar even gecontroleerd want de deur werkte toen nog steeds niet.
Was niets kapot maar ik bespeurde wel ineens leven in het portier toen ik de gecontroleerde zekeringen terug plaatste. Wat het geweest is weet ik nog steeds niet maar het werkt gewoon weer.
Wat ik wel al een keer eerder meemaakte en vanmorgen toen ik mijn banden ging oppompen en de druk wilde aflezen van de informatie sticker op het tankklepje was dat deze laatste niet ontgrendeld was.
Als je een afspraak hebt en eerst moet tanken is dat best een dingetje. Gelukkig ging hij toen spontaan ineens van het slot....
Vanmorgen de klep handmatig ontgrendeld. Lijkt erop dat ie nu weer opslot zit, de pestkop. Wat dit nou weer voor ongein is.
Maak me overigens meer zorgen over wat ik voel in het stuur. In een ander topic al gemeld dat hij wat vaag stuurt de laatste tijd. Lijkt zwaarder te gaan. Dacht eerst dat het kwam omdat de winterwielen er onder gegaan waren en daarom vandaag ook maar de banden opgepompt. Maakte geen verschil uiteindelijk.
Het is een raar gevoel als je een bocht uitkomt en het stuur gewoon een zetje moet geven omdat de auto anders de bocht om blijft gaan. Met een warm gereden motor lijkt het beter te gaan. Uiteraard heb ik de stuurbekrachtigingsolie gecontroleerd, die ziet er nog glashelder/groen uit. Is ook bij het wisselen van de motor natuurlijk vervangen (neem ik aan) vlak voor de zomer.
Ik verdenk de pomp van problemen. Me maar 's in verdiepen binnenkort.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39894 Geregistreerd: 07 / 2009
Bij het lezen schieten mij tal van mogelijke oorzaken te binnen.
Misschien eens Frank vragen of je bij hem op de brug mag ?
Kunnen jullie hem samen inspecteren.
Bij het lezen schieten mij tal van mogelijke oorzaken te binnen.
En dat zijn.....?
Frank had ook al wat geopperd. Wellicht een goed idee om d'r 's op een fatsoenlijke hoogte goed naar te kijken. Maar ja, als ik 'm warm gereden heb is het stukken beter dus als ik bij hem ben is ie warm en is het vermoedelijk weg.....
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39894 Geregistreerd: 07 / 2009
Steve,
Ik bezit een V70 R. Fantastisch!!
Zorg dat je de onderhoudsgeschiedenis kent. Volvo specialist of dealer. De wagen is door een een vrije garage die onbekend is met R techniek niet te onderhouden!
Uit laten lezen zodat de storingen bekend zijn een must!
Als je zelf niet aan de auto kan werken is het een behoorlijk dure hobby.