Beste forumleden,
Sinds een paar jaar heb ik dagelijks heerlijk woon/werk gereden met mijn V70R youngtimer uit begin 2005.
Laatste week startte hij soms maar op 4 pitten en viel mij op dat er wat uit het koelvloeistofreservoir bubbelde.
Na wat overleg met de plaatselijke garage tot de conclusie gekomen dat het haast wel de koppakking moest zijn, dus de kop van het motorblok eraf gehaald. Helaas was het probleem al zeer snel duidelijk, een klein scheurtje in de cylinderwand
Na wat onderzoek erachter gekomen dat dit schijnbaar een veelvoorkomend probleem is, en dat ik het had kunnen voorkomen door een soort schotjes tussen de cylinderwanden in te installeren. Prachtig, maar dat biedt voor nu helaas geen oplossing.
Nu komen bij mij van verschillende kanten wilde verhalen over hoe ik dit moet oplossen, en daarom leek het mij verstandig hier ook even wat advies te vragen. Wat zouden jullie doen in dit geval?
De oplossingen die ik tot dusver voorbij heb horen komen:
1. complete revisie motorblok:
verhelpt probleem maar is extreem duur
2. motor vervangen door exact dezelfde:
verhelpt probleem op korte termijn, motoren lastig in goede staat te vinden, best duur
3. kop van de huidige motor behouden, maar het onderblok vervangen door dat van een "normale 2.5T":
verhelpt probleem, maar weet niet 100% of dat gaat passen, of een praktische oplossing is, stuk goedkoper wel...
4. in het huidige blok 1 bus vervangen:
geen idee of dat kan, klinkt als slechte oplossing, misschien wel de goedkoopste
5. auto in de huidige staat verkopen:
V70R zilvergrijs, blauw leder, automaat, 3ton gelopen, goed onderhouden, maar motorblok in huidige staat
Ik hoor graag jullie ideeën! Foto's in de bijlage.
mvg
Tjerk
Sinds een paar jaar heb ik dagelijks heerlijk woon/werk gereden met mijn V70R youngtimer uit begin 2005.
Laatste week startte hij soms maar op 4 pitten en viel mij op dat er wat uit het koelvloeistofreservoir bubbelde.
Na wat overleg met de plaatselijke garage tot de conclusie gekomen dat het haast wel de koppakking moest zijn, dus de kop van het motorblok eraf gehaald. Helaas was het probleem al zeer snel duidelijk, een klein scheurtje in de cylinderwand
Na wat onderzoek erachter gekomen dat dit schijnbaar een veelvoorkomend probleem is, en dat ik het had kunnen voorkomen door een soort schotjes tussen de cylinderwanden in te installeren. Prachtig, maar dat biedt voor nu helaas geen oplossing.
Nu komen bij mij van verschillende kanten wilde verhalen over hoe ik dit moet oplossen, en daarom leek het mij verstandig hier ook even wat advies te vragen. Wat zouden jullie doen in dit geval?
De oplossingen die ik tot dusver voorbij heb horen komen:
1. complete revisie motorblok:
verhelpt probleem maar is extreem duur
2. motor vervangen door exact dezelfde:
verhelpt probleem op korte termijn, motoren lastig in goede staat te vinden, best duur
3. kop van de huidige motor behouden, maar het onderblok vervangen door dat van een "normale 2.5T":
verhelpt probleem, maar weet niet 100% of dat gaat passen, of een praktische oplossing is, stuk goedkoper wel...
4. in het huidige blok 1 bus vervangen:
geen idee of dat kan, klinkt als slechte oplossing, misschien wel de goedkoopste
5. auto in de huidige staat verkopen:
V70R zilvergrijs, blauw leder, automaat, 3ton gelopen, goed onderhouden, maar motorblok in huidige staat
Ik hoor graag jullie ideeën! Foto's in de bijlage.
mvg
Tjerk
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).