V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Re: V70R vandaag gehaald, vanavond motorproblemen :-(

· 
Posted: 24.03.2011 - 17:50  ·  #46
Ja daar wordt je niet vrolijk van .

Is er misschien een mogenlijkheid om de vorige eigenaar te traceren , dan kun je hem vragen of die klachten er al waren , en of ze toen ook al het een of ander hebben vervangen .
En mocht het zo zijn zou het inderdaad zeker het overwegen waard zijn om hem van de hand te doen .
Maar je zou toch denken dat het vinden moet zijn .

Succes in ieder geval .

Grt Olaf
BarendKaas

Subject:

· 
Posted: 24.03.2011 - 19:33  ·  #47
Nou, vandaag trad het WEER op. Kruipend in de file deze keer. Het begint met de koplampen die een keer knipperen. Dan weet ik eigenlijk al genoeg. Daarna een schok. Dan beinnen de koplampen weer te knipperen, net als andere electronica: navigatie herstart, dashboardverlichting knippert. Als je door blijft rijden, valt op een gegeven moment de electronica helemaal weg, behalve de radio (HU803) en de koplampen/achterlichten. De knippers doen het niet meer, de automaat schakelt niet meer, toerenteller en km-teller vallen naar 0, etc. Morgen weer naar Volvo dealer. Niet uit laten lezen, maar eerst een monteur de problemen laten ervaren. Als ze weer niks kunnen vinden, ga ik terug naar Huisman in Beilen. Dan hebben ze 1 week om het probleem te achterhalen en op te lossen, anders maak ik de koop ongedaan. Maar ik hoop gewoon nog steeds dat Volvo het probleem kan achterhalen en fiksen, want buiten de problemen om is ie echt fantastisch!
John uit Drenthe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

Je wordt er niet vrolijk van

· 
Posted: 24.03.2011 - 20:17  ·  #48
Zeker een goed idee om een monteur te raadplegen, jammer dat volvomonteurtje niet reageert.
Wellicht zit er sluiting in de bekabeling maar nu ga ik al gissen.
Maar zou zeker niet telang wachten met dit euvel en dan linea recta terug naar Beilen.
Ik weet niet wat je er voor betaald hebt, maar als 't bedrag in lijn is met jou Volvo mag je absoluut verwachten dat er geen mankementen van deze aard aanwezig.
Vooral sterkte!!!
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 24.03.2011 - 20:21  ·  #49
dat is superlelijk zo, dan zit je nooit relaxt achter 't stuur en bij elk piepje of kraakje dat je hoort -of denkt te horen- ben je bang voor wat er kan gebeuren....

klinkt wel een beetje alsof jij ergens kortsluiting hebt ipv van wat mechanisch....

maar goed toch maar ff gaan kletsen met je jurist? ;-)

succes, ben benieuwd naar het vervolg...

en lekker dat ik hetzelfde denk als john uit drenthe, zie ik nu haha
Outsider
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.03.2011 - 23:51  ·  #50
Hey, ik zie dat je van plan bent om naar Beilen te gaan ivm de problemen met je Volvo, maar mocht het wat voor je zijn weet ik een adres in Assen (+- 15km verderop) waar geregeld een monteur aanwezig is van de Volvo-dealer in Assen...
Het is een bedrijf met zowel nieuwere auto`s, als ook oldtimers...
Deze monteur doet vaker klusjes en misschien kan een nieuwe blik tot andere ideeen of oplossingen komen...
Als je er belang bij hebt zie ik je P.M wel tegemoet...
Weet zo niet zeker of hij een uitleesapparaat heeft staan...
Ik heb dit volledige topic nog niet volledig doorgelezen moet ik eerlijk zeggen, maar kan het zijn dat er iets in de Volvo zit ingebouwd wat niet fabrieksaf is ???
Als ik dit soort problemen lees word ik ook huiverig met m`n nieuwe aankoop en of ik de juiste keus maak met een R, want àls er iets mee is,...
Verder wel een erg fraaie Volvo die je hebt hoor...
Succes met je Volvo...

Groeten,...
BarendKaas

Subject:

· 
Posted: 25.03.2011 - 09:17  ·  #51
Kom net terug van de dealer. Die gaat 'm vandaag uitlezen. Waarschijnlijk weer dezelfde meldingen, met o.a. een probleem in de CEM.

Maar misschien weten we nu wat de oorzaak is. De dealer vertelde me dat de problemen die ik beschreef hem deden denken aan het verkeerd opstarten van de auto. Toen ik hem vroeg wat dat betekende, legde hij uit dat de auto met lege accu opgestart kan zijn met een power booster. Als die verkeerd is aangesloten, maak je alle computers kapot. En laat dat nou net gebeurd zijn toen ik een testrit kwam maken: de auto had al een tijd gestaan, en de accu had niet genoeg kracht om te starten. Powerbooster erop, maar die vonkte behoorlijk. Volgens de verkoper die ik net heb gebeld, is de auto idd gestart met powerbooster (duh, ik was er zelf bij), maar hebben ze dat zeker niet verkeerd gedaan. Dan zouden ze echt plus en min hebben omgedraaid, en dat kon niet het geval zijn. Ik weet het niet meer zeker (ik stond er niet bovenop), maar volgens mij hebben ze wel wat met die draden staan doen.

Maar goed, de vorige keer was de Volvo-dealer er van overtuigd dat het de brandstofdrukregelaar was, maar dat bleek het ook niet te zijn.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 25.03.2011 - 10:51  ·  #52
Nou, ik kan je al vertellen dat dat zeker het probleem kan zijn. Powerboost de auto starten kan funest zijn bij de nieuwe type auto's met veel ectro. Ik heb het ooit meegekregen dat het was gedaan bij een nieuw type Passat. Ook alle electro kapot. Ik was het topic aan het zoeken, maar vind niks.

Accubooster, acculader of startkabels voor de accu
Heb je lege autoaccumulator? Dan heb je een acculader, een accubooster nodig of startkabels nodig.

In het geval van een lange periode van stilstaan kan een acculader een oplossing bieden. Met dit toestel om accu’s op te laden kan je de accu van je wagen geregeld vullen.

Met een accubooster kan je de accu van je wagen terug opladen zonder dat je hulp nodig hebt van een andere wagen. De elektronica van de wagen is dan voor de volle 100 procent beveiligd tegen mogelijke piekspanning. Je moet er wel een aanzienlijjk bedrag voor neertellen: zo’n 250 euro.

Daarnaast vormen startkabels een optie om de accu weer op te laden. Je hebt dan wel een bereidwillige chauffeur en/of een andere auto nodig. Het prijskaartje van startkabels is heel wat lager dan dat van de accubooster. Het gebruik van startkabels houdt echter risico’s in. Het aanbrengen of loskoppelen van startkabels kan immers gepaard gaan met vrijgekomen spanning. Deze kan onderdelen van de auto-elektronica beschadigen. Vooral bij moderne auto’s die uitgerust zijn met een elektronische ontsteking, raadt men het gebruik van startkabels af.

Zonder startkabels en accubooster zal je een beroep moeten doen op een garagehouder of wegenhulp.
gillerbee
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.03.2011 - 18:38  ·  #53
maar goed, onderaan de streep.... je computers kunnen kapot zijn dus? klinkt als gebed zonder eind met een enorme prijskaart.... ik wil niet te negatief klinken maar misschien moet je inderdaad de koop ongedaan maken, nu het nog kan.... ik zou de dealer vragen dat verhaal van die powerbooster op papier te zetten heb je iets om op terug te vallen.... mooi drie letter is het wel in ieder geval....
ninefinger

Subject:

· 
Posted: 28.03.2011 - 20:02  ·  #54
Dit is toch allemaal wel heel erg vreselijk!
Zo'n bedrijf zou dit toch niet moeten willen?
Het kalf is dan helaas verdronken, maar laten wij dan in ieder geval de put dempen.

Of ik heb er overheen gelezen of het is er nog niet.
Wellicht een idee om een draadje te openen met in het kort de naam van het bedrijf en of je tevreden bent met de service.

Dit is dan voor andere een idee om wel of niet daar te kopen?!?!?!

Verder erg veel sterkte en succes met je auto!!!
Erg mooie auto, nu alleen nog echt lekker rijden.
BarendKaas

Subject:

· 
Posted: 05.04.2011 - 09:38  ·  #55
1,5 week geleden is de CEM voorzien van een software update. Sindsdien geen problemen meer gehad (500 km gereden). Normaal kwam het probleem iedere 300-400 km weer terug. Ik begin dan ook een beetje te hopen dat de update een einde heeft gemaakt aan de problemen. Maar de marge is me nog lang niet zeker genoeg. Als ik 2.000 km probleemloos heb gereden, ben ik weer gerustgesteld. Al blijf ik denk ik bij ieder bonkje, trilletje en klikje in opperste staat van paraatheid, vrees ik.
Maar mijn God, wat rijdt deze bak lekker zeg!
Tijnieboy

Subject:

· 
Posted: 05.04.2011 - 10:45  ·  #56
wat ben je nu in totaal al kwijt aan kosten die je eigenlijk niet zou gehad moeten hebben?!:o
Zat het verhaal nog eens te lezen, maar die kosten zou je eigenlijk moeten verhalen op dat bedrijf!
Ben nu ook in een ingewikkeld en langdurig gevecht met een gemeente bezig (heb mn voorbumper stuk gereden op een drempel), maar blijkt wel dat de aanhouder wint, ik krijg het volledige bedrag terug! Zou er toch over nadenken;)

iig succes ermee en hoop dat de problemen over zijn!
BarendKaas

Subject:

· 
Posted: 05.04.2011 - 12:46  ·  #57
In totaal iets van 450 euro. Ik had 1.000 euro gereserveerd voor onverwachte problemen tijdens de eerste paar maanden, dus ik kan nog effe verder ;-) Ik ga nog een deel van de kosten declareren bij de verkoper.
Robert-R
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: verlichting-online…
Subject:

· 
Posted: 05.04.2011 - 15:03  ·  #58
Ben blij te horen dat het de goede kant op gaat.

Op 1 mei hebben we een meeting in Woudenberg, is vanuit Boxtel toch bijna 90 km, dus 180 km heen en weer. Ja, we helpen je wel aan je 2.000 km. :D
Henkie N
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 05.04.2011 - 21:03  ·  #59
Wat een verhaal, zeg. Ik moet er niet aan denken.
Je bent van harte welkom op de meeting. Je moet maar denken gedeelde vreugd is dubbele vreugd!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 06.04.2011 - 08:06  ·  #60
Geluukig, houden zo!!!!

Selected quotes for multi-quoting:   0