Hallo allemaal,
Al lange tijd ben ik aan het sukkelen met problemen met het KVS systeem van mijn V70II 2.4 140pk. De auto is uit 2001 en loopt op LPG (BRC). Op dit moment krijg ik een melding over te laag vloeistofniveau, waarbij het potje inderdaad leeg is. Maar als ik de dop voorzichtig opendraai, loopt het niveau weer op naar normaal.
Deze auto heb ik in 2019 voor een prikkie met een handige vriend gekocht met een geplofte koppakking. Deze hebben we vervangen en inclusief een bijna nieuwe, gevlakte kop terug gemonteerd. Ook nieuwe distri-set met goede waterpomp. Na een tijdje startte hij slecht en bleek cilinder 3 nat. Wederom nieuwe, duurdere koppakking gemonteerd en enige tijd goed gereden.
Na een jaar waren er opnieuw KVS issues, ditmaal koelvloeistof lekkage en meldingen over vloeistof niveau. Slangen nagelopen, vervangen en klemmen aangedraaid. Dit leek even soelaas te bieden, totdat de huidige symptomen (vacuum) de kop opstaken.
Het leek vervolgens op een lekke verdamper van de BRC gasinstallatie te duiden. De druk in het KVS systeem liep snel op bij LPG, maar op benzine was er niets aan de hand.
Inmiddels is de verdamper vervangen en na een maand van goed rijden en consistent koelvloeistof niveau ben ik weer terug bij af. Heb ik een kapotte verdamper voor een kapotte verdamper vervangen?
Ik heb een simpel 140pk 5-cilinder volvo blok, geen turbo's en andere dingen die ik nog kan verzinnen. Blijft er alleen nog een scheur in het blok over of heeft iemand nog andere ideeën?
Al lange tijd ben ik aan het sukkelen met problemen met het KVS systeem van mijn V70II 2.4 140pk. De auto is uit 2001 en loopt op LPG (BRC). Op dit moment krijg ik een melding over te laag vloeistofniveau, waarbij het potje inderdaad leeg is. Maar als ik de dop voorzichtig opendraai, loopt het niveau weer op naar normaal.
Deze auto heb ik in 2019 voor een prikkie met een handige vriend gekocht met een geplofte koppakking. Deze hebben we vervangen en inclusief een bijna nieuwe, gevlakte kop terug gemonteerd. Ook nieuwe distri-set met goede waterpomp. Na een tijdje startte hij slecht en bleek cilinder 3 nat. Wederom nieuwe, duurdere koppakking gemonteerd en enige tijd goed gereden.
Na een jaar waren er opnieuw KVS issues, ditmaal koelvloeistof lekkage en meldingen over vloeistof niveau. Slangen nagelopen, vervangen en klemmen aangedraaid. Dit leek even soelaas te bieden, totdat de huidige symptomen (vacuum) de kop opstaken.
Het leek vervolgens op een lekke verdamper van de BRC gasinstallatie te duiden. De druk in het KVS systeem liep snel op bij LPG, maar op benzine was er niets aan de hand.
Inmiddels is de verdamper vervangen en na een maand van goed rijden en consistent koelvloeistof niveau ben ik weer terug bij af. Heb ik een kapotte verdamper voor een kapotte verdamper vervangen?
Ik heb een simpel 140pk 5-cilinder volvo blok, geen turbo's en andere dingen die ik nog kan verzinnen. Blijft er alleen nog een scheur in het blok over of heeft iemand nog andere ideeën?