OK, jammer dat dat het niet is, maar toch niet nutteloos, want wel 1 mogelijke oorzaak uitgesloten.
Ik vind die 'binaire' vacuumwaarde (of 13, of 20, maar niks er tussenin) ook wel raar. Ik neem aan dat de vacuumwaarde van de MAP sensor komt (die je al nieuw hebt), die "Manifold Absolute Pressure" sensor meet de luchtdruk in het inlaattraject (in jouw geval bij de radiateur begrijp ik). Ik ben geen benzinekenner maar logisch lijkt mij het niet, ik zou denken dat die gradueel zou moeten verlopen ten gevolge van het meer of minder openen van een vlinderklep in het inlaattraject. Wellicht dat die vlinderklep niet goed werkt of niet goed wordt aangestuurd (al zou ik dat dan altijd verwachten, niet soms of alleen als de motor warm is en na herstarten...). Maar ja, het blijft toch een beetje giswerk zo.
Wellicht heeft iemand anders hier ook een benzine en OBDII lezer en kan die eens vergelijken.
Kan je wellicht nog wat verder testen wanneer het probleem optreedt? Wellicht helpt dat bij het vinden van de oorzaak.
Als de motor goed loopt, blijft hij dan ook goed lopen als hij stationair draait in de D? Ook in de P/N stand van de automaat? En zonder enige belasting zoals airco etc? En als de motor slecht loopt, gaat die dan wel goed lopen als je gas geeft in de P stand, of als je de D inschakelt?
Bij koude en warme motor (na 3km is die ook nog niet goed warm, kijk ook eens na een rit van >30km)
Als je wilt, stuur me je VIN nummer via PM, dan kan ik eens zoeken in VIDA (niet zeker of jouw classic al in VIDA staat, maar dat gaan we zien). Wellicht dat VIDA info verstrekt over wat je moet nakijken bij stotterend stationair of wat de gewenste vacuumwaarden zijn.
Ik vind die 'binaire' vacuumwaarde (of 13, of 20, maar niks er tussenin) ook wel raar. Ik neem aan dat de vacuumwaarde van de MAP sensor komt (die je al nieuw hebt), die "Manifold Absolute Pressure" sensor meet de luchtdruk in het inlaattraject (in jouw geval bij de radiateur begrijp ik). Ik ben geen benzinekenner maar logisch lijkt mij het niet, ik zou denken dat die gradueel zou moeten verlopen ten gevolge van het meer of minder openen van een vlinderklep in het inlaattraject. Wellicht dat die vlinderklep niet goed werkt of niet goed wordt aangestuurd (al zou ik dat dan altijd verwachten, niet soms of alleen als de motor warm is en na herstarten...). Maar ja, het blijft toch een beetje giswerk zo.
Wellicht heeft iemand anders hier ook een benzine en OBDII lezer en kan die eens vergelijken.
Kan je wellicht nog wat verder testen wanneer het probleem optreedt? Wellicht helpt dat bij het vinden van de oorzaak.
Als de motor goed loopt, blijft hij dan ook goed lopen als hij stationair draait in de D? Ook in de P/N stand van de automaat? En zonder enige belasting zoals airco etc? En als de motor slecht loopt, gaat die dan wel goed lopen als je gas geeft in de P stand, of als je de D inschakelt?
Bij koude en warme motor (na 3km is die ook nog niet goed warm, kijk ook eens na een rit van >30km)
Als je wilt, stuur me je VIN nummer via PM, dan kan ik eens zoeken in VIDA (niet zeker of jouw classic al in VIDA staat, maar dat gaan we zien). Wellicht dat VIDA info verstrekt over wat je moet nakijken bij stotterend stationair of wat de gewenste vacuumwaarden zijn.