Hier dan even een update:
De auto is naar een garage geweest. Daar is het e.e.a. gecheckt. Ik ben er zelf niet bij geweest, dus ik moet geloven wat de monteur zegt, maar dit is er volgens hem getest:
Compressie = OK
Vacuum = OK
Distributieriem: staat op tijd
Bougies en bobines = OK
Brandstoftoevoer = OK
Volgens hem was de cam position sensor niet in orde (hoewel ik die fout met uitlezen nooit heb gezien). Die heeft hij vervangen.
Het probleem is nog steeds hetzelfde, of zelfs nog erger. Nu gaat hij soms ook naar de 1500 rpm stationair waardoor de auto uit zichzelf wil gaan rijden. Hij denkt nu dat het misschien de ECU is of ergens een fout in de bedrading. Hij rekent 180 euro voor de sensor en het onderzoek, maar ondertussen ben ik nog geen stap verder. Hij zou nog gaan bellen met het diagnostic center (?) om te vragen wat het zou kunnen zijn. Eigenlijk wil ik hem niet meer bij hem terug brengen want hij wekt sterk de indruk dat hij het ook niet weet.
Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag
Overigens, ik weet niet bij wie ik daarvoor moet zijn maar ik wil wel toegevoegd worden aan de lijst met Vida bezitters. Altijd mooi als je een ander kunt helpen. Mijn locatie is San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje