Goedendag,
Al geruime tijd heb ik het volgende probleem.
Koude motor: motor loopt als een zonnetje.
Na een rit van 3 kilometer (kind naar school brengen) zet ik de motor uit.
Als ik dan vervolgens de motor direct weer start loopt hij in 9 van de 10 gevallen onregelmatig stationair.
Ik hierover telefonisch contact gehad autobedrijf Polter. Zijn suggestie was om de bobines te vervangen aangezien ik bij uitlezen ook misfires had. Achteraf denk ik dat ik die zelf veroorzaakt heb bij het zoeken naar de storing.
Daarom heb ik de bobines dan ook nog niet vervangen.
Omdat er soms dagen zijn dat de auto zonder problemen rijdt ben ik wat meer op de OBD gegevens gaan letten.
Hierbij valt mij op dat altijd als de motor goed loopt het vacuum altijd rond de 20 in/Hg is en als hij slecht loopt om en nabij de 12 in/Hg. De andere waarden lijken allemaal in orde.
Het koppelstukje op de bovenste aansluiting van de filterbox was slecht. Die heb ik inmiddels vervangen, maar dat blijkt niet de oorzaak te zijn. Er zit in mijn auto geen sticker met vacuumdiagram, dus ik heb voor zover ik ze allemaal heb kunnen vinden de slangen getest met een sopje. Hiermee niets kunnen vinden. Ook rommelen met de vacuumslangen maakt geen verschil.
Omdat het altijd gebeurt na opnieuw starten heb ik het gevoel dat er ergens een klep zit die niet goed opent of sluit en daarmee een vacuumlek veroorzaakt.
Ook als hij warm is en een keer wel goed loopt is dat nadat er opnieuw gestart is.
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een klep bij de brake booster, maar ik kan het niet terug vinden.
Het gaat overigens om een V70 Classic uit 2000
2.4L zonder turbo
140 pk
Automaat
Iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank!
Aanvulling: zojuist nog even getest. Na de rit van 3 km de motor niet uitgezet en vervolgens terug gereden. motor liep weer als een zonnetje. Vacuum de hele rit op 20 in/Hg. Thuis aangekomen de motor uitgezet en direct weer gestart. Vacuum weer op 13 in/Hg en slecht stationair lopen.
Al geruime tijd heb ik het volgende probleem.
Koude motor: motor loopt als een zonnetje.
Na een rit van 3 kilometer (kind naar school brengen) zet ik de motor uit.
Als ik dan vervolgens de motor direct weer start loopt hij in 9 van de 10 gevallen onregelmatig stationair.
Ik hierover telefonisch contact gehad autobedrijf Polter. Zijn suggestie was om de bobines te vervangen aangezien ik bij uitlezen ook misfires had. Achteraf denk ik dat ik die zelf veroorzaakt heb bij het zoeken naar de storing.
Daarom heb ik de bobines dan ook nog niet vervangen.
Omdat er soms dagen zijn dat de auto zonder problemen rijdt ben ik wat meer op de OBD gegevens gaan letten.
Hierbij valt mij op dat altijd als de motor goed loopt het vacuum altijd rond de 20 in/Hg is en als hij slecht loopt om en nabij de 12 in/Hg. De andere waarden lijken allemaal in orde.
Het koppelstukje op de bovenste aansluiting van de filterbox was slecht. Die heb ik inmiddels vervangen, maar dat blijkt niet de oorzaak te zijn. Er zit in mijn auto geen sticker met vacuumdiagram, dus ik heb voor zover ik ze allemaal heb kunnen vinden de slangen getest met een sopje. Hiermee niets kunnen vinden. Ook rommelen met de vacuumslangen maakt geen verschil.
Omdat het altijd gebeurt na opnieuw starten heb ik het gevoel dat er ergens een klep zit die niet goed opent of sluit en daarmee een vacuumlek veroorzaakt.
Ook als hij warm is en een keer wel goed loopt is dat nadat er opnieuw gestart is.
Ik dacht ergens iets gelezen te hebben over een klep bij de brake booster, maar ik kan het niet terug vinden.
Het gaat overigens om een V70 Classic uit 2000
2.4L zonder turbo
140 pk
Automaat
Iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank!
Aanvulling: zojuist nog even getest. Na de rit van 3 km de motor niet uitgezet en vervolgens terug gereden. motor liep weer als een zonnetje. Vacuum de hele rit op 20 in/Hg. Thuis aangekomen de motor uitgezet en direct weer gestart. Vacuum weer op 13 in/Hg en slecht stationair lopen.