Ik kwam bij de garage omdat er onder de motorkap een heel hard zoemend geluid kwam dat me deed denken aan een kleine zaagmachine. De garage zei dat het de vacuumpomp was die moest worden vervangen - hij was ook heel heet.
Ik dacht ik zoek dat ding wel even op, maar gutgut wat was dat een gigantische hoop zoekwerk. Niet echt iets op dit forum, de vacuumpompen hier gaan allemaal over diesels. Totdat ik er via de matthewsvolvosite eindelijk achter kwam dat alleen de benzine turbomodellen zo'n ding hebben, een Hella UP28 of zo. Maar gekker nog - dat ding moet maar heel even zn werk doen als er rembekrachtiging gevraagd wordt. Bij mij stond ie dus permanent aan en klar, daardoor oververhitting.
Maar waarom staat ie aan zonder noodzaak? Ik concludeer vanwege een foute vacuumschakelaar. Dat ding kan ook stuk en als je die probeert op te zoeken kom je uit bij "Volvo Brake Booster Vacuum Switch". Bijvoorbeeld die van europarts. Maar die (hele mooie) site is USA en dus 45USD shipping en tijdverlies. In EUR vind ik t onderdeel niet ws doordat ik de verkeerde zoekterm gebruik.
Weet iemand hoe dat ding in t Duits of NL heet?
PS de conclusie van de garage vind ik dus n beetje jammer.
Ik dacht ik zoek dat ding wel even op, maar gutgut wat was dat een gigantische hoop zoekwerk. Niet echt iets op dit forum, de vacuumpompen hier gaan allemaal over diesels. Totdat ik er via de matthewsvolvosite eindelijk achter kwam dat alleen de benzine turbomodellen zo'n ding hebben, een Hella UP28 of zo. Maar gekker nog - dat ding moet maar heel even zn werk doen als er rembekrachtiging gevraagd wordt. Bij mij stond ie dus permanent aan en klar, daardoor oververhitting.
Maar waarom staat ie aan zonder noodzaak? Ik concludeer vanwege een foute vacuumschakelaar. Dat ding kan ook stuk en als je die probeert op te zoeken kom je uit bij "Volvo Brake Booster Vacuum Switch". Bijvoorbeeld die van europarts. Maar die (hele mooie) site is USA en dus 45USD shipping en tijdverlies. In EUR vind ik t onderdeel niet ws doordat ik de verkeerde zoekterm gebruik.
Weet iemand hoe dat ding in t Duits of NL heet?
PS de conclusie van de garage vind ik dus n beetje jammer.