Eindelijk tijd gehad om de slangen te vervangen. En het was niet voor niks! Zie eerste foto (beide zijden 8-10cm ingescheurd!)
Het is niet moeilijk, gewoon 1 voor 1 vervangen, dan raak je niet in de war.
Ik had diverse maten op voorraad (6, 8 en 10 mm) maar ik had eigenlijk ook 5 mm moeten hebben.
Wat heb je nodig voor een B5244T3 motor:
62 cm 8mm slang,
62 cm 6mm slang,
2 meter 5mm slang.
De 6mm kun je ook iets kleiner nemen, dan kun je met een stuk van
3 meter 5mm en
1 meter 8mm
prima uit de voeten.
De slangklemmen kwamen uit de grijpvoorraad, maar met 10 en 12 mm heb je de goede maten. Niet alles zit vast met een slangklem, alleen de overdruk slangen, maar ik heb her en der toch wat gebruikt om er zeker van te zijn dat het blijft zitten. De 6mm slang was soms iets te ruim en moest ik vastzetten met een slangklem omdat het anders te los zat.
Ik heb twee stukken slang laten zitten omdat die erg lastig zaten en echt 5mm moeten zijn, en deze zagen er nog vrij goed uit.
Het meeste wat ik er af haalde was verdroogd en er kwam een soort roetachtig poeder van af.
Als ik de 5mm ook heb dan ga ik de laatste stukken ook vervangen.
Als je geen turbo hebt dan scheelt het aardig wat slang, dan heb je de pierburg sensor niet en dat scheelt ongeveer 1 ½ meter 5mm slang.
Let wel op met het aandraaien van de slangklemmen dat je alleen kracht zet op de slangklem en niet op de plastic tule, als deze afbreekt heb je weer een ander probleem.
Ik had eerder al eens de terugslagkleppen vervangen, die deze niets meer, dus neem die voor de zekerheid ook mee. (Zijn niet los leverbaar voor een v70, maar in een s40 zitten dezelfde, en die zijn wel los leverbaar)
Ik heb een klein stukje gereden, nog geen noemenswaardig verschil gemerkt, de motor lijkt iets makkelijker koppel te leveren, maar misschien dat de ecu nog even moet wennen aan een dichte slang.
Het voornaamste wat ik had was het inhouden bij vol gas, dit zal ik binnenkort gaan testen als de motor goed warm is.
Het is niet moeilijk, gewoon 1 voor 1 vervangen, dan raak je niet in de war.
Ik had diverse maten op voorraad (6, 8 en 10 mm) maar ik had eigenlijk ook 5 mm moeten hebben.
Wat heb je nodig voor een B5244T3 motor:
62 cm 8mm slang,
62 cm 6mm slang,
2 meter 5mm slang.
De 6mm kun je ook iets kleiner nemen, dan kun je met een stuk van
3 meter 5mm en
1 meter 8mm
prima uit de voeten.
De slangklemmen kwamen uit de grijpvoorraad, maar met 10 en 12 mm heb je de goede maten. Niet alles zit vast met een slangklem, alleen de overdruk slangen, maar ik heb her en der toch wat gebruikt om er zeker van te zijn dat het blijft zitten. De 6mm slang was soms iets te ruim en moest ik vastzetten met een slangklem omdat het anders te los zat.
Ik heb twee stukken slang laten zitten omdat die erg lastig zaten en echt 5mm moeten zijn, en deze zagen er nog vrij goed uit.
Het meeste wat ik er af haalde was verdroogd en er kwam een soort roetachtig poeder van af.
Als ik de 5mm ook heb dan ga ik de laatste stukken ook vervangen.
Als je geen turbo hebt dan scheelt het aardig wat slang, dan heb je de pierburg sensor niet en dat scheelt ongeveer 1 ½ meter 5mm slang.
Let wel op met het aandraaien van de slangklemmen dat je alleen kracht zet op de slangklem en niet op de plastic tule, als deze afbreekt heb je weer een ander probleem.
Ik had eerder al eens de terugslagkleppen vervangen, die deze niets meer, dus neem die voor de zekerheid ook mee. (Zijn niet los leverbaar voor een v70, maar in een s40 zitten dezelfde, en die zijn wel los leverbaar)
Ik heb een klein stukje gereden, nog geen noemenswaardig verschil gemerkt, de motor lijkt iets makkelijker koppel te leveren, maar misschien dat de ecu nog even moet wennen aan een dichte slang.
Het voornaamste wat ik had was het inhouden bij vol gas, dit zal ik binnenkort gaan testen als de motor goed warm is.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).