Foto's helpen ons ook met mee zoeken en beantwoorden van vragen.
Kun je de brandstof drukregelaar identificeren uit
deze lijst met verdachte?
Bij twijfel sowieso de klus uitbesteden aangezien er met het brandstofsysteem gewerkt moet worden.
Het is niet super spannend maar de gevolgen van een foutje kunnen ertoe leiden dat je eenmalig de duurste bbq van Nederland hebt...
Eigenlijk heb je daar ook wel antwoord op de vraag of het voor tijdelijk is af te doppen.
Zelf zou ik wel de complete injectorrail verwijderen, al is het maar om te kunnen zien wat ik doe.
Geen idee ook of er de ruimte is om het zonder complete demontage te doen.
In het algemeen:
Eerst eventuele viezigheid verwijderen en dan een drupje kruipolie daar waar de injectoren in het spruitstuk zitten.
Accu los.
Stekkers van de injectoren los (let op volgorde, is ook aan de lengte van de draad te zien)
Brandstofdruk aflaten via ventiel (indien aanwezig, denk aan een doekje om de brandstof in op te vangen).
Brandstofleiding ontkoppelen van injectorrail (ook weer een doekje erbij om brandstof in op te vangen).
Vacuüm aansluiting verwijderen.
Boutjes injectorrail verwijderen.
Injectorrail inclusief injectoren, met beide handen voorzichtig, gelijkmatig recht in de lijn van de injectoren uit het spruitstuk trekken.
Let op, er kan weer brandstof uit de rail komen, dus doekies.
Op de onderzijde van de rail de schroefjes verwijderen.
Vervolgens verwijder je de borg plaat die de regelaar en de injectoren in de rail houdt.
Nu kun je de regelaar (en de injectoren) uit de rail trekken om te vervangen, let op de oriëntatie tov de injectorrail.
Injectoren kunnen kwetsbaar zijn en vooral gevoelig voor vervuiling, dus probeer er voorzichtig en schoon mee om te gaan.
Natuurlijk even alle "zittingen" schoon maken.
Mooi moment om gelijk ook de injector rubbertjes/ringetjes te vervangen, dmv een kleine schroevendraaier of pick tool.
Alle nieuwe ringetjes met een likje zuurvrije vaseline plaatsen en dan kunnen ze er gelijk weer een tijdje tegenaan.
In omgekeerde volgorde alles weer terug in elkaar.
Nadat de accu is aangesloten, de sleutel naar stand 2 draaien maar nog niet starten.
Nu draait de brandstofpomp eventjes en kun je visueel controleren op eventuele lekkages.
Wanneer niets lekt kan je starten.
Wederom controleren of niets lekt.
Het kan ook zijn dat ie even ruw loopt, maar dat trekt normaal gesproken vrij vlot weg.
Hopelijk kun je hier een beetje uit opmaken of je het zelf kunt en wil uitvoeren.
Over de kwaliteit die je via Ali besteld kan niemand een zinnig woord zeggen.
De ene keer heb je geluk, de andere keer sta je na een week hetzelfde onderdeel weer te vervangen.
Soms kun je aan de hand van het onderdeelnummer erachter komen welke andere merken ook gebruik maken van datzelfde onderdeel.
Daar dan op zoeken scheelt misschien in beschikbaarheid en prijs.