Het kan ook maar zo zijn dat er bv een fuseekogel voor veel speling heeft. Dat geeft voor je gevoel ook een reactie aan de achterkant dat kan lijken op uitbreken. Vooral in snelle bochten of zwaar deinend wegdek. Spreek uit eigen ervaring.
Klinkt mij met vrij grote zekerheid als achtrschokbrekers. Ik rij daar ook met grote regelmaat en de combinatie van lange en korte hobbels en de enorme spoorvorming maken het een ideaal traject om je schokbrekers te testen. Mijn vorige auto waren de achtrschokbrekers ook slecht, en die vertoonde exact dezelfde symptomen die je nu beschrijft.
kortom de ophanging moet gechecked. wat er aan de hand is komt dan wel boven. beroemd zijn dus schokbrekers, fuseekogels draagarmen rubbers overal, taatsen noem t maar. te veel om zo maar te gaan vervangen eerst goed zoeken en dat moet een garage met kennis vrij snel kunnen doen.
Ok dan is dat ander probleem. Het is kleine moeite om die kruiskoppeling te smeren. Heeft toch bij mij met beide Volvo's best geholpen. Kwartiertje werk en kun je die daarna afvinken.
Hoe heb je dat gedaan? Van binnenuit? Met wat olie of kruipolie gesmeerd?
Wil dit ook nog 'afvinken'...
Van binnenuit inderdaad en ptfe spray. Is prima te doen.
Kruiskoppeling gesmeerd. Scheelt al een stuk. Vandaag maar weer even verder kijken.
Als ik meer weet laat ik het horen.
Tot nu toe iedereen bedankt voor de reactie’s.