Na erg veel problemen met het koelwater van mijn Volvo XC70 is een tijdje geleden een radiateurslang
losgeschoten. Er is erg veel koelwater in het motorcompartiment gelekt.
De slang is vastgezet door de ANWB en alles leek ok.
Na enkele ritten kreeg ik echter wat haperingen waarbij ook wat alarmlampjes kort oplichtten
waaronder het gele lampje motormanagement. Spanning lijkt even kortstondig uit te vallen, Cruise control
hoofdschakelaar valt uit maar de motor start uit zichzelf weer na een seconde.
Dit gebeurd voornamelijk bij een erg warme motor na ca 45 minuten rijden.
Gezien de koelwaterlekkage ligt de eerste verdenking bij de ECM/TCM daar vlak naast. Maar ook een
willekeurig stekkertje of zelfs de Cem unit zou kunnen.
Om toch zelf ook wat meer inzicht in mijn Volvo te krijgen en wellicht zelfs kleine storingen
op te kunnen lossen heb ik wat gezocht op een diagnose plug.
Vandaag op advies van een ander forumlid (Hartelijk dank J. !) een OBD mongoose plug besteld en
zelf hier ook lid geworden.
Herkent iemand bovenstaande haperingen? En zoja, hebben jullie tips?
losgeschoten. Er is erg veel koelwater in het motorcompartiment gelekt.
De slang is vastgezet door de ANWB en alles leek ok.
Na enkele ritten kreeg ik echter wat haperingen waarbij ook wat alarmlampjes kort oplichtten
waaronder het gele lampje motormanagement. Spanning lijkt even kortstondig uit te vallen, Cruise control
hoofdschakelaar valt uit maar de motor start uit zichzelf weer na een seconde.
Dit gebeurd voornamelijk bij een erg warme motor na ca 45 minuten rijden.
Gezien de koelwaterlekkage ligt de eerste verdenking bij de ECM/TCM daar vlak naast. Maar ook een
willekeurig stekkertje of zelfs de Cem unit zou kunnen.
Om toch zelf ook wat meer inzicht in mijn Volvo te krijgen en wellicht zelfs kleine storingen
op te kunnen lossen heb ik wat gezocht op een diagnose plug.
Vandaag op advies van een ander forumlid (Hartelijk dank J. !) een OBD mongoose plug besteld en
zelf hier ook lid geworden.
Herkent iemand bovenstaande haperingen? En zoja, hebben jullie tips?