Vakantie plannen 2022

Martijn137
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Vakantie plannen 2022

· 
Posted: 28.02.2022 - 08:43  ·  #16
hmm Italiƫ is vrij populair zie ik.

wij gaan net geen maand een tour van Italiƫ doen, als huwelijksreis :D
beginnen in Toscane, vooral omdat we daar al zijn geweest en het resort daar heerlijk voor ontspanning is dus eerst een weekje bij komen.
daarna een dag of 5 Amalfi kust, paar dagen in de hak, en nog een dag of 5 in de buurt van L'Aquila.
eigenlijk zouden we nog naar Rome en venetiƫ willen, maar omdat dat vrij makkelijk te doen is als city trip met het vliegtuig kiezen we er nu voor om andere delen van italiƫ te bekijken.

het noorden van italiƫ zijn we ook al eerder geweest dus slaan we nu ook over :)
waaie000
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 85
Subject:

· 
Posted: 28.02.2022 - 12:15  ·  #17
Half april zetten we de Nordic een maand op stal en fietsen we via Antwerpen naar Maastricht om daar in de nachtfietsbus naar de Middelandse Zee te stappen. Na Ć©Ć©n ochtend te douchen aan dat strand aldaar "way-up north" langs de Alpenflanken en door de lengtedalen van de Jura, met het voorjaar mee terug naar Walcheren.

Ja, tegenwoordig op een Ebike en niet meer in een tentje zoals vroeger, maar nog steeds met heel veel plezier, langs vaste onderkomens.

Iedereen een veilige en mooie vakantiereis toegewenst

Rob
Oostkapelle
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2022 - 13:13  ·  #18
Quote door FritsXC70

Met ons sleurhutje naar Anduze, Cevennen. Prachtig gebied.

3 jaar geleden geweest! Welke camping?

Wij gaan dit jaar naar de Vogezen, eerste keer 'ver weg' met ons zoontje (dan net 3, afgelopen zomer naar Zeeland geweest). Liefst ging ik verder weg, richting Biscarosse of de Cevennen, maar dat is met zo'n klein kereltje een stuk lastiger.

Dit jaar alleen denk ik niet met de S80, maar met de 3 serie touring van schoonmoeder, dat is net wat praktischer met spullen meenemen.
jpelverding
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Subject:

Met de boot Eemshaven - Kristiansand

· 
Posted: 28.02.2022 - 14:53  ·  #19
Leek ons wel een mooi idee, maar we hebben ook nog wat ellende met aardbevingsschade, schilderwerk en HR++ glas. Dus de kans dat het een uitje naar Assen of Oldenburg wordt is groter.
FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 28.02.2022 - 15:09  ·  #20
Quote door [-Tom-]

Quote door FritsXC70

Wij gaan dit jaar naar de Vogezen, eerste keer 'ver weg' met ons zoontje (dan net 3, afgelopen zomer naar Zeeland geweest). Liefst ging ik verder weg, richting Biscarosse of de Cevennen, maar dat is met zo'n klein kereltje een stuk lastiger.

Dit jaar alleen denk ik niet met de S80, maar met de 3 serie touring van schoonmoeder, dat is net wat praktischer met spullen meenemen.

http://www.domaine-de-gaujac.com/nl/ Hier zijn we 3 x geweest. Zoeken nu in die omgeving naar een andere camping. 4 x wordt wat veel. :).
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 28.02.2022 - 16:25  ·  #21
Quote door FritsXC70

Quote door [-Tom-]

Quote door FritsXC70

http://www.domaine-de-gaujac.com/nl/ Hier zijn we 3 x geweest. Zoeken nu in die omgeving naar een andere camping. 4 x wordt wat veel. :).

Wij zijn bij deze geweest:
https://camping-cevennes-provence.com/en/
Ik heb nog nooit zo'n schoon en net sanitair gezien op een (Franse) camping! Veel verschillende soorten plekken (aan het water, op terrassen, of op heuvelachtig terrein). Wij stonden met onze tent op een terras plek, en zo keek je over de camping uit over het dal.
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 00:29  ·  #22
in maart een rondje Spanje met de S80, de reis gaat naar el chorro daar gaan we een weekje sportklimmen in de bergen en daar weer rustig aan naar huis en wie weet komen we op heen en terugreis nog leuke activiteiten tegen.
echt zin in om nu nu corona eindelijk over is op pad te kunnen gaan.
en op het moment dat ik de bovenstaande zin typ zit ik met mijn gedachten in OekraĆÆne waar een potentieel nog veel grotere ramp aan de gang is, hopen dat het snel weer over is en er niet teveel geleden hoeft te worden, al heb ik daar een hard hoofd in helaas.
ChrisMe
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 67
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 11:42  ·  #23
Binnenkort een weekje naar Italiƫ (Venetiƫ en omstreken). We gaan vliegen en huren ter plekke een paar dagen een auto. In juni een lange trip met de "Dikke Dame" (XC60, niet mijn vrouw dus) via Duitsland, Oostenrijk, Sloveniƫ naar Kroatiƫ, ik denk dat we daar een week of 3-4 voor uittrekken.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 11:52  ·  #24
Veel plezier alvast gewenst met je Veneziƫ trip Chris. Mocht je tijdens je trip langs Lignano Sabbiadoro komen, al die palen die je in zee ziet staan (zeewering) heb ik daar naartoe vervoerd ...
RenƩ
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 20:47  ·  #25
Quote door PvL

Veel plezier alvast gewenst met je Veneziƫ trip Chris. Mocht je tijdens je trip langs Lignano Sabbiadoro komen, al die palen die je in zee ziet staan (zeewering) heb ik daar naartoe vervoerd ...

Wat een toeval, ik ben er vroeger denk ik een keer of 10 geweest.
Camping Pino Mare in Lignano Pineta en ook in Sabbiadoro en Bibione :fgrin:
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.03.2022 - 21:43  ·  #26
Haha. Ik wel vaker 😉.
Maar wel off season. In augustus kan je er over de koppen lopenā€¦
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 10:19  ·  #27
Wij gaan met de (gehuurde) camper (voor de kenners een Weinsberg CaraCore 650 MF) via Denemarken, Zweden naar de Noordkaap, hebben er 6 weken voor uitgetrokken.
Staat al heel lang op mijn todo list.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 10:43  ·  #28
Quote door Noob

Wij gaan met de (gehuurde) camper (voor de kenners een Weinsberg CaraCore 650 MF) via Denemarken, Zweden naar de Noordkaap, hebben er 6 weken voor uitgetrokken.
Staat al heel lang op mijn todo list.

Wow.😍😍
Maar ik zou zekers Noorwegen meepakken. Zo veel anders dan Zweden.
FlorianBos
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 11:03  ·  #29
in juli met een vriend richting de Noordkaap! plan is om via Zweden heen en via Noorwegen terug te reizen. De V70 heeft nu 490K gedraaid, als hij deze reis overleefd ben ik enorm tevreden.
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 13:33  ·  #30
Noordkaap in juli, erg mooi. Neem genoeg tijd, twee weken is eigenlijk al krap, of je moet het niet erg vinden om hele dagen aan het rijden te zijn en verder niks te zien.

We weten het zelf nog niet wat we gaan doen dit jaar. Vorig jaar in regenDenemarken met de vouwwagen was leuk maar het weer maakte het verblijf minder aangenaam. We moeten dit jaar middenin de zomervakantie, dus de populairste bestemmingen vallen af, we hebben geen zin in drukte. Voordeel van kamperen is wel dat we overal heen kunnen waar we willen.
Voor de meivakantie hebben we een camper gehuurd, als dat bevalt gaat de vouwwagen eruit en gaan we voortaan een camper huren. Dat scheelt ook investeringen in de V, die nu richting de 180k gaat en dan ga je tegen zaken als koppeling/DMF, dynamo en andere slijtage aanlopen. 6 nieuwe banden moeten we in ieder geval. 4 voor de V want die kwamen maar net door de APK en 2 voor de vouwwagen, die zijn meer dan 6 jaar oud en dan vervalt de Tempo-100 keuring.

Selected quotes for multi-quoting:   0