Vakantie plannen 2022

bartv70
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Vakantie plannen 2022

· 
Posted: 02.03.2022 - 18:49  ·  #31
Fantastisch om te lezen dat mensen er weer op uit gaan. Heerlijk plannen maken, dat is al geweldig.
Nu maar hopen dat we nog kunnen straks....
ikbat
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 19:40  ·  #32
Dit jaar sowieso 2x tsjechie, lekker rond trekken zoals elk jaar, afgelopen jaar voor het eerst niet gedaan voor de kinderen, en de vele testen die ze hadden moeten doen (ivm nog niet gevaccineerd)

En we denken er aan om ook nog een weekje naar Schotland te rijden. Das weer lang geleden.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 20:55  ·  #33
Deze zomer wederom afzakken naar Frankrijk. Met wat overnachtingen eerst een weekje in de drome en daarna wat meer naar het midden, ben even kwijt hoe het daar heet. Valt me altijd mee hoe druk het is in hoogseizoen. In zo’n groot land is altijd wel genoeg rust te vinden. Dit jaar met de ‘nieuwe’ , dat was onlangs naar italie goed bevallen. Volgens mij passen de dakdragers van de N hier ook wel op (dakrails).
Qua ruimte zal het niet uitmaken, en qua verbruik ook niet veel 😂 (de 2.0T 5 cilinder is zelfs zuiniger dan de 10 jaar nieuwere 2.0T 4 cilinder)
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 22:58  ·  #34
Quote door ohz274

Quote door Noob

Wij gaan met de (gehuurde) camper (voor de kenners een Weinsberg CaraCore 650 MF) via Denemarken, Zweden naar de Noordkaap, hebben er 6 weken voor uitgetrokken.
Staat al heel lang op mijn todo list.

Wow.😍😍
Maar ik zou zekers Noorwegen meepakken. Zo veel anders dan Zweden.

Zo zie je dat je soms iets verteld vanuit de aanname dat men begrijpt wat je bedoelt hahaha
Ik bedoel dus naar de Noordkaap (in Noorwegen dus) via Denemarken over de Öresundsbron naar Zweden naar Noorwegen met een uitstapje van een dag of vier naar Svalbard.
Uiteraard willen vrouwlief en de jongste ook wolven knuffelen in Bardu.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 02.03.2022 - 23:41  ·  #35
Quote door Noob

Quote door ohz274

Quote door Noob

Wij gaan met de (gehuurde) camper (voor de kenners een Weinsberg CaraCore 650 MF) via Denemarken, Zweden naar de Noordkaap, hebben er 6 weken voor uitgetrokken.

Wow.😍😍

Zo zie je dat je soms iets verteld vanuit de aanname dat men begrijpt wat je bedoelt hahaha
Ik bedoel dus naar de Noordkaap (in Noorwegen dus) via Denemarken over de Öresundsbron naar Zweden naar Noorwegen met een uitstapje van een dag of vier naar Svalbard.

Ja, maar je kunt via zweden naar de Noordkaap zonder iets moois van Noorwegen te hebben gezien, uitgezonderd de Noordkaap zelf.
Op mijn tocht naar de Noordkaap een paar jaar geleden vond ik de Noordkaap het minst interessant van de hele trip. Niet in de laatste plaats omdat het potdicht zat vanwege de mist. 😉
Misschien begreep je mijn comment niet goed? 😁
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 08:52  ·  #36
Quote door Noob

Dit zouden mijn vrouw en ik onmiddellijk gaan doen als we de tijd en financiële middelen hadden. Oh, klein detail, waar laten we de kinderen. 🤣

Ben serieus jaloers!
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 09:25  ·  #37
Quote door ohz274

Ja, maar je kunt via zweden naar de Noordkaap zonder iets moois van Noorwegen te hebben gezien, uitgezonderd de Noordkaap zelf.
Op mijn tocht naar de Noordkaap een paar jaar geleden vond ik de Noordkaap het minst interessant van de hele trip. Niet in de laatste plaats omdat het potdicht zat vanwege de mist. 😉

Het mooiste van Noorwegen ligt een stuk zuidelijker dan de Noordkaap. Dat is maar een kale vlakte. Ik zou, als je al met een camper reist en naar de Noordkaap gaat, zeker de Lofoten meepakken.

Het midden en noorden van Zweden is bossen, bossen, bossen en nog eens bossen... wel een stuk goedkoper qua brandstof en boodschappen, maar gewoon saai. Het rijdt wel een stuk beter (recht)door dan Noorwegen.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 09:28  ·  #38
Quote door ohz274

Quote door Noob

Quote door ohz274

Quote door Noob

Wow.😍😍

Jawel, maar jij dat van mij niet hahaha
Mijn route gaat via Denemarken, Zweden naar Noorwegen en dan omhoog o.a langs Svallbard naar de Noordkaap.
Dat wist ik uiteraard maar dat zei ik niet expliciet en de dit niet wetende lezer kan dan de conclusie trekken dat ik vanuit Zweden omhoog rij.
Zo duidelijk? 😂

Quote door brinkie

Quote door Noob

Dit zouden mijn vrouw en ik onmiddellijk gaan doen als we de tijd en financiële middelen hadden. Oh, klein detail, waar laten we de kinderen. 🤣

Ben serieus jaloers!

Wij hebben er 5 Robert, alleen de jongste gaat mee de rest heeft inmiddels hun eigen huishouden met eigen kinderen.
Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt maar de camper die we huren heeft 5 slaapplaatsen.
Noob
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 10:01  ·  #39
Quote door brinkie

Quote door ohz274

Het mooiste van Noorwegen ligt een stuk zuidelijker dan de Noordkaap. Dat is maar een kale vlakte. Ik zou, als je al met een camper reist en naar de Noordkaap gaat, zeker de Lofoten meepakken.

Het midden en noorden van Zweden is bossen, bossen, bossen en nog eens bossen... wel een stuk goedkoper qua brandstof en boodschappen, maar gewoon saai. Het rijdt wel een stuk beter (recht)door dan Noorwegen.

Een van de redenen dat ik naar Noorwegen wil is de fauna aldaar.
Normaal ga ik regelmatig op fotoreizen, maar door het Coronagezeik ben ik daar afgelopen jaren niet aan toegekomen en mijn nog werkende vrouw heeft daarnaast dus ook geen vakantie gehad.
Ze heeft haar verlof opgespaard en het leek haar erg leuk om dit eens zo te doen.
Uiteraard heb ik me opgeofferd en ja gezegd😎🤣
De Lofoten zullen uiteraard niet ontbreken in het reisschema.
Overigens wel een interessante optie die je geeft.
Ik zou dus relatief traag naar het Noorden kunnen via Noorwegen en relatief snel via Zweden terug kunnen.
Hou ik in beraad, thanks!
JGols8
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 10:45  ·  #40
Quote door Noob

Heel gaaf! Wij hebben eind 2019 voor Covid 6 weken een camper gehuurd in Nieuw-Zeeland. Dat gaan we in de toekomst nog ene keer doen, maar da voor een maand of 3.
Iedere dag wakker worden met het idee dat alles mag en niks moet is echt heel fijn. Lekker van dag tot dag leven en maar zien waar je het eind van de dag terecht komt.

Zoals vaker benoemd, zeker Noorwegen meenemen! Wij zijn destijds met de boot van Denemarken(Hirthals) naar Kristiansand in Noorwegen gevaren. Het stuk van Kristiansand naar Bergen, door de Fjorden, is ook echt super gaaf!
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 10:54  ·  #41
Mooie plannen allemaal , voor de Noordkaap ,ik zou zeker voor de Noorwegen route kiezen ,veel mooier , nu ben ik met de motor naar de Noordkaap gereden , en heb een route gereden gekregen van een Noorse vriend , erg veel ondverhard , en inmiddels grotendeels illegaal om te rijden , maar ja was ook nog in de vorige eeuw .

Ik heb hem afgevinkt , en is zeker de mooi en je moet het een keer gezien hebben , vond het eerste deel in Noorwegen mooier om te doen , zeker op de motor .
Nu kan uren lang recht uit rijden best mooi zijn , ben ook Australie in de vorige eeuw op de motor rond gereden ,dat was nog echt een uitdaging(20k het rondje) , soms meer dan 500km tussen tankstations en geen mobieltje om effe hulp te bellen , heerlijk ,dat was pas een uitdaging .

Dit jaar gaan we zoals altijd gewoon op pad met de camper , week voor we weg gaan , kijken we is naar het weer en waar we zin in hebben , en dan gaan we , mijden de snelweg als het even kan , behalve rond steden , de reis is de vakantie , en zoeken vaak de kleine dorpjes op , daar krijg je nog makkelijk contact met de locale bevolking , denk dit jaar weer is richting Italie , we gaan in Juni op pad , voor de grote vakanties los bartsen .
Zo de afgelopen jaren ondanks corona eigenlijk heerlijk vakantie kunnen houden .
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.03.2022 - 14:04  ·  #42
Quote door Noob

Wij hebben er 5 Robert, alleen de jongste gaat mee de rest heeft inmiddels hun eigen huishouden met eigen kinderen.
Ik weet niet hoeveel kinderen je hebt maar de camper die we huren heeft 5 slaapplaatsen.

De jongste is 11, die ga ik het niet aandoen om 6 weken van huis te zijn (sowieso lukt dat gewoon niet met ons werk). Maar Noorwegen is fantastisch. We hebben in 2018 een rondrit van 2 weken door Noorwegen gemaakt met de V70, van huisje naar huisje. Met de nachtboot van Kiel naar Oslo, dan Rondane, via Trollstigen naar Geirangerfjord, Sognefjord, in the middle of nowhere in Eidslandet (met uitstapje naar Bergen) en tenslotte Telemark, daarna via Kristiansand-Hirtshals met de catamaran terug. De ruitenwissers van de V70 hebben af en toe overuren gedraaid, maar het was absoluut de moeite waard want ook de wandelschoenen en het fototoestel hebben overuren gedraaid.

Selected quotes for multi-quoting:   0