vakantie voorbij

hoe ging het met jullie Volvo

Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

Re: vakantie voorbij

· 
Posted: 09.09.2016 - 10:16  ·  #16
Wij zijn met de XC70 D5 '06 naar midden Frankrijk geweest. 2500 km gereden, geen centje pijn. De auto had net een beurt gehad en 2 dagen voor vertrek een grote poetsbeurt van binnen en buiten. Ik vind dat altijd lekkerder rijden als ie helemaal shiny is.
Wat me heeeeel erg opviel is dat ik voorgaande jaren uitkwam op een gemiddelde van 1 op 11,7 met de cruise op 135. En dit jaar kwam ik uit op 1 op 13,5. Hoe dit kan is me nog niet helemaal duidelijk, maar dit is zo'n gevalletje van; vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan. Het enige wat ik wel echt irritant vind is dat ik die dvd's moet wisselen bij de grens. Met inpakken moet ik daar al rekening mee houden. Ik geneer me dan echt op de parkeerplaats als er weer zo'n flitsende duitser naast me staat.
Maar verder heerlijk! Ik overwoog om hem in te ruilen op een nieuwer type of een XC60, maar elke keer na een rit denk ik; ik doe deze auto nooit mer weg!
Toppie dus. :thumb:
marcw
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 09.09.2016 - 19:09  ·  #17
Top om te horen dat de Volvo's het weer goed gedaan hebben.
In de praktijk zonder caravan halen we gemiddeld 1 op 12,7. Op zich best pittig gezien het feit dat wij over het algemeen alleen de langere afstand rijden. Met de caravan zaten we op 1 op 8.6. Vond ik netjes. Toch met een caravan van 1500 kg op pad.
zeg maar Jan
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 11:15  ·  #18
Ook wij zijn weer terug van vakantie. Heerlijk weg geweest in de Zwitserse en Franse Alpen (3500km)! Wij reizen al 7 jaar in volle tevredenheid met een TEC Sprinter 490TK van maximaal 1300kg (stapelbed).

Auto heeft zich erg goed gehouden. Alleen bij serieuze klimmen (blauwe en rode caravannetjes op de ANWB kaart) liep de temperatuur op. Gevolg, airco uit en een versnelling omlaag. Ik vermoed dat een brakke condensor en een bijna 10 jaar oude radiator hieraan debet zijn.
Verbruik is sterk afhankelijk van je rechtervoet. Heenreis via Duitsland en 106 km/u op de gps vertaald zich in een verbruik van 1 op 8,6. Rustig 86 km/u resulteert in een verbruik van rond de 1 op 11/12. Verder wel een heerlijke caravantrekker! Zat vermogen. Voldoende massa om het geheel de baas te kunnen zijn. Al met al nog steeds erg tevreden!

Op de foto de auto even laten bijkomen tijdens een klim. Col de la Forclaz van Martigny (CH) naar Chamonix (F). En wij zelf even genieten van het uitzicht.

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 11.09.2016 - 20:11  ·  #19
Ben sinds vrijdagavond terug uit zuidwest Frankrijk (tussen Bordeaux en Biarritz, aan de kust). 4000 km in 3 weken, gemiddeld verbruik van 1:12, hartstikke prima dacht ik zo
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 18.09.2016 - 22:57  ·  #20
Zo vakantie zit er bijna op.Gisteren teruggekomen vanuit Hamburg.Heenweg vertrokken naar Lubeck in Duitsland,vervolgens richting Kopenhagen via grens bij Flensburg.Had geen zin om te varen dus vandaar via deze weg richting Kopenhagen via de tolbrug.Van Kopenhagen zijn we weer verder gegaan naar Göteborg waar we het Volvo museum hebben bezocht.Volgende dag naar Stockholm gereden.Als je graag op LPG wil rijden moet je niet naar Zweden gaan want dat is schaars daar .Je ziet wel heel veel CNG oftewel biogas.In Stockholm toch nog lpg kunnen tanken maar was best aan de prijs, 95 eurocent :o .
Vervolgens terug naar Jälluntofta voor vier dagen,genieten van de Zweedse natuur.Terugreis weer via de tolwegen,eerst naar Mölmo en vervolgens via Kopenhagen naar Hamburg en daarna weer naar huis.

Zweden..wat een fantastisch mooi land is het toch :thumb: ,mooie natuur,schoon,vriendelijke mensen.Dan de S60,die heeft gedaan wat hij moest doen namelijk kilometers maken :yes: Heb geen storingen gehad in die 10 dagen en toch een slordige 4000 km gereden zonder problemen :thumb: .Nog 100 km tegaan tot de ''mijlpaal'' van 5 ton

ok nog 2 fotootjes tot slot, groet, Bas :-)
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 18.09.2016 - 23:33  ·  #21
Mooie plaatjes Bas.
Ook nog foto's in het museum gemaakt ?
florisjj
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 08:57  ·  #22

De V70 bleef thuis dit jaar. Raar was wel dat na dik 3 weken stilstaan hij nog maar net starte. De accu had het zwaar. Misschien een beetje lekstroom ergens? Zou dat van het ledje van de radio kunnen zijn?

Same here. Kort voor de vakantie mijn accu nog laten testen en vrij veel lange afstanden gereden, dus hij was zeker vol. Echter, na 3 weken stilstand was hij toch leeg. Heeft jou accu het toch nog iets beter gedaan.. :lol:
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 11:05  ·  #23
Quote door Bigdog

Mooie plaatjes Bas.
Ook nog foto's in het museum gemaakt ?

Jazeker :yes: hier zijn er een paar :-)

gr, Bas

Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 11:13  ·  #24
2 jaar geleden ook in het museum geweest, die vrachtwagen is echt belachelijk groot van binnen!
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.09.2016 - 18:18  ·  #25
Wel gaaf hoor. :thumb:
J.Petersen
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 10:56  ·  #26
Wij zijn dit jaar voor het eerste met onze V70 op vakantie gegaan naar Denemarken. Toen kwamen we er pas echt achter hoe fijn de auto is met meerdere kinderen. We hebben ong 2000 km gereden, met een gemiddeld verbruik van 1:12. Op een kapotte koplamp na, was het een heerlijke vakantie.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 12:53  ·  #27
Mijn vakantie was op de camping 9 km van huis af.
Voor de v70 niet spannend.

Aangezien de caravan verkocht is moet ik nu in oktober helaas 10 dgn in grunn in een tent slapen.
Paar bedrijven aangeschreven om een caravan te huren maar die hebben geen belangstelling of vragen de hoofdprijs.
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 23.09.2016 - 17:47  ·  #28
Ik zie net die foto's van het museum en ik zal wel gek zijn, maar denk in de nieuwe V90 duidelijk de lijnen te herkennen van de een na laatste foto.
Zo vreemd is die nieuwe V90 dus nog niet en nog steeds een echte volvo! :D
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 30.09.2016 - 10:53  ·  #29
Wij inmiddels ook terug van vakantie. Behoorlijk wat kilometers gemaakt naar Zuid Frankrijk tot aan Castellane. Weer een behoorlijk aantal campings gehad, lekker rondgetrokken. En de V70 deed opnieuw zijn werk zonder ook maar een krimp te geven, hij sleurt de 1600 kg Hobby met 2 vingers in de neus overal naar toe. Waar ik dan ook weer een glimlach van op het gezicht krijg ... op de terugweg op een stuk snelweg een redelijke stijging, denk een procent of 6. Zie ik in mijn spiegel een andere combinatie - kon niet zien welk merk de trekauto was - aan het begin van de klim vlak achter ons zitten. We beginnen te klimmen, V70 met 95 op de cc in de 5e trap en dan gewoon doorbuffelen. Zie ik in mijn spiegel de achterligger steeds sneller kleiner worden en daarna helemaal uit beeld verdwijnen... :D
toektoek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 02.10.2016 - 13:24  ·  #30
Wij zijn ook terug van vakantie.
Een kleine 4000km rondgereden door europa. Einddoel was Italie met een uitstapje naar Slovenie. Terug via Oostenrijk , Duitsland, Luxemburg en Belgie .Even getankt in Luxemburg uiteraard. Wat een prijsverschil voor de diesel. Van 1.50euro in Italie naar0.93 in Luxemburg. Leve europa!

Maar goed. Op de terugreis even een tussenstop gemaakt bij camping Bella Italia aan het Gardameer. Bij het remmen op de parkeerplaats hoorde ik een schrapend geluid linksachter en na controle bleken de remschoenen op.
Nadat ik in maart rondom nieuwe schijven en blokken had laten plaatsen en 1 dag voor de vakantie glansrijk door de apk te zijn gekomen vond ik dat wel raar.Tijdens het rijden ook niets van gemerkt.
De zuiger van de remklauw bleek vast te staan. De italiaanse monteur heeft dit verholpen en heeft iemand een ritje van twee en een half uur laten maken om nieuwe blokken te halen.
Wij gingen om 18.30 bij het gardameer weg en moesten over de Brennerpas naar het hotel in Oostenrijk welke om 22.00 uur dicht ging. Om 21.50 kwamen wij aan en konden wij nog een pizza eten in het restaurant. >_< Na twee weken pizza en pasta haden we liever iets anders gehad, maar men mag niet kieskeurig zijn . <_<

De remmen hebben het daarna goed gedaan, maar ik vertrouwde het toch niet helemaal en dat rijd toch niet fijn in het donker door de ( onbekende) bergen. Ik wil toch die remklauw even checken. Misschien een revisiesetje aanschaffen en de zuiger schoonmaken? Affijn, al met al toch een fijne vakantie gehad met een prima presterende auto.
Nu eerst weer aan het werk en de volgende vakantie plannen. :D

Selected quotes for multi-quoting:   0