vakantie voorbij

hoe ging het met jullie Volvo

marcw
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

vakantie voorbij

· 
Posted: 04.09.2016 - 11:44  ·  #1
Zo het zit er weer op.
Vakantie voorbij en de scholen weer begonnen.

Dit jaar naar zuid Frankrijk geweest met de caravan ( Hobby 490 KMF 2016 1500 kg)
Omdat wij de V70 in mei hebben gekocht was ik heel benieuwd hoe die het zou doen met de sleurhut.
Eind mei was de V70 al in Elst geweest bij Dennis en Obbe voor wat aanpassingen en gingen dus op vakantie met 220 pk en 460 NM.
Wat een genot!!! Alsof er niks achter hangt.
110 km/u op de cruise controle. Op advies van de heren uit Elst boven de 2000 toeren gereden. Met 110 km/u op de klok stond de toerenteller precies op 2000 toeren.
Alleen bij klimmen ben ik handmatig naar de 5 gegaan en dat ging prima.
1 x melding gehad voor Valence ( 8 % ) dat de motortemperatuur te hoog was ( helaas heeft model 2008 geen temperatuur meter :devil: ).Beetje eigen schuld : 35 graden en ik bleef tempo er in houden :shame:

Ik ben benieuwd hoeveel forummers met de V70 op vakantie gaan met de caravan en de combinatie.

Gr Marc
PepijnZ
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: vakantie voorbij

· 
Posted: 04.09.2016 - 12:45  ·  #2
S60 met vol geladen vouwwagen, prima. Verbruik steeg wel aanzienlijk, maar we bleven in NL dus waren de extra kosten te overzien.
Wel 1 maal vergeten na oliepeilen de motorkap ducht te drukken (don't ask!!). Die klapte dus omhoog bij 70~80km/h. Auto rustig aan de kant gezet, klep weer dicht gedruk, met gepast geweld, dat wel... en weer verder gereden. Was goed schrikken. Schade aan de kap en de 2 zijschermen. Verder niets gelukkig. Zou mooi zijn als Volvo een melding in het dashboard zou geven als de motorkap niet goed dicht zit. Zeg maar net als bij de achterklep. Helaas....
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 16:38  ·  #3
Het gemiddeld verbruik met schoonmoeder kist op het dak, een vouwwagen erachter en twee pubers achterin is niet noemenswaardig gezakt.
In Frankrijk mag men 130 met een aanhanger en dat doen we dan maar.
Het scheelt wel dat we een Holtkamper Astro hebben, het gewicht ligt daar tussen de wielen.

Dit jaar géén meldingen gehad van het motormanagement, waarschijnlijk had het management ook vakantie.

Wel weer last van de RTI die echt de weg kwijt is in grote steden. Zelfs met of zonder de verkeersmeldingen bleef het probleem zich voordoen. Gelukkig was er ook een TOMTOM-app meegenomen op de iPhone.

Olieverbruik over ongeveer 4500 kilometer was te verwaarlozen, wel is de kleur nog zwarter dan voorheen. Maar ach, d oliewissel komt er weer aan.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 17:19  ·  #4
De R heeft zich net zo betrouwbaar getoont als de S60. Ruim 3000 km gereden, geen druppel olie of koelvloeistof verbruikt, geen slag verkeerd geslagen. Fantastische reiswagen, heerlijke kofferruimte, al is 'ie wel wat stug.

Op de snelweg is met plm. 120km/h zonder cruise controll en met veel anticiperen 1 op 10,5 á 1 op 11 haalbaar. Binnenland Frankrijk met veel hoogteverschil en hellinkjes, zonder gek doen: 1 op 6,4 :lol: De sport werd dus zo goedkoop mogelijk euro 98 tanken, dat lukte voor €1,28 :love:
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 18:52  ·  #5
ben blij dat jullie allemaal veilig terug zijn, dan kan ik morgen met gerust hart weg gaan hehehe
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.09.2016 - 19:56  ·  #6
Gast, met zulke banden op je fiets heb je toch 6 mensen nodig om vooruit te komen?! :D
seanv70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 05.09.2016 - 13:00  ·  #7
Met de V70 2.4d naar Engeland geweest, LMC 530 1400kg er achter. 900 km rit, wat prima te doen was op 1 dag inclusief overtocht.

Heerlijk om weer een auto met nivomats te hebben! Vooral met de caravan is dit ideaal. Merkte weinig van de caravan. gemiddeld verbruik lag op 1 op 10.

Beetje meer power mag de auto toch wel hebben, aangezien met optrekken hij soms wel een beetje te kort komt. Maar daar komt nog wel een mooie sportstune van rica in ;)
Thunderbird
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: thunderbird-carcle…
Subject:

· 
Posted: 05.09.2016 - 19:56  ·  #8
In anderhalve maand even twee keer op en neer geweest naar Zwitserland en één keer naar Oostenrijk. De avond voor vertrek de eerste keer naar Zwitserland zou ik de LPG tank nog even voltanken. Na het vullen een enorm gesis achter de vulnippel. Bleek de vulslang lek te zijn (kan gebeuren na 6 ton en 19 jaar). Gelukkig heb ik een uiterst behulpzame monteur en die de volgende ochtend er meteen een nieuwe vulslang heeft op gezet en kon ik met 8 uur vertraging alsnog vertrekken.

Daarna probleemloos drie keer op en neer geweest naar de Alpen.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 05.09.2016 - 20:44  ·  #9
6 ton en gewoon 'even' 3 keer op en neer, dat zijn berichten :thumb:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 05.09.2016 - 21:04  ·  #10
Volvo..... :love:
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 10:47  ·  #11
Morgen richting Duitsland en dan via Denemarken naar Zweden.
Even het Volvo museum bezoeken in Gothenburg en door naar Stockholm.Daarna weer terug naar Unnaryd
en vervolgens naar Hamburg.Daarna weer naar huis.Gewoon een tripje van 10 dagen op het gemak :thumb: .
Lekker genieten en lekker cruisen met de S60 :happy:

Had gehoopt die 5 ton in Zweden op de klok te zetten maar dat gaat net niet lukken 🇳🇴
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 11:22  ·  #12
Wij zijn volgeladen met 1600 kg aan de haak naar Zuid Frankrijk geweest. Ik moet zeggen dat het erg lekker was en de XC60 heeft de caravan perfect getrokken. Ik heb constant 115 gereden en dat zonder problemen.

De V70 bleef thuis dit jaar. Raar was wel dat na dik 3 weken stilstaan hij nog maar net starte. De accu had het zwaar. Misschien een beetje lekstroom ergens? Zou dat van het ledje van de radio kunnen zijn?

OttoV
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.09.2016 - 14:28  ·  #13
Of gewoon een zwakke accu. Het is bloedheet geweest, en daar knappen ze over het algemeen niet van op.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 09:50  ·  #14
Quote door OttoV

Of gewoon een zwakke accu. Het is bloedheet geweest, en daar knappen ze over het algemeen niet van op.

Ja accu is 5 jaar, dus zou natuurlijk wel kunnen dat die eens richting het einde gaat. Auto staat in de VOLLE zon ook bij ons thuis
c7rl
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 07.09.2016 - 23:04  ·  #15
Had dit net bij airco problemen geposte ;-)

Het hele jaar geen problemen gehad met mijn V70N met achterbankje. Wij in augustus naar Oostenrijk met de 4 kids (8,6,5 en 1). Onderweg op de Duitse autobahn merk ik opeens naar ongeveer twee uur rijden dat de binnen temperatuur begint op te lopen. Ik voel nattigheid, ik merk ook dat de hoeveelheid lucht die naar binnenkomt afneemt. Ik denk het zal toch niet....

Gelukkig de kids en vrouw die nog niets in de gaten hebben moet ff plassen. Das mooi een gelegenheid voor papa om ff iets te checken. In 2012 hebben wij ook met de vakantie naar Spanje met een defecte airco gestaan , dat was met een espace IV PHII <_< dus ik wil geen " paniek " zaaien.

Ik de motorkap opengedaan en jawel hoor de leidingen allemaal bevroren 🇳🇴 !

Gelukkig door dit forum wist ik was ik moest doen :thumb: . Door de kou was de condensor bevroren en kwam er geen lucht meer naar binnen. Dus de airco uitgezet en de knop voor de binnentemperatuur en fan zo geregeld dat de buitenlucht langzaam langs de bevroren condensor stroomde. Hierdoor kreeg ik langzaam weer koude lucht (van de bevroren condensor) en kon gelijk de boel weer ontdooien. zo heb ik onderweg een aantal keer de airco handmatig aan en uitgezet (workaround) zonder dat het binnen echt vreselijk heet werd.

Gek genoeg was het probleem daarna naar een paar keer handmatig schakelen ook weer weg, geen bevroren leidingen meer gezien. Toch binnenkort de luchtspleet afstellen en de binnentemp sensor vervangen. De ECC heb ik al schoongemaakt bij het installeren van de GROM module.

Selected quotes for multi-quoting:   0