Volgende probleem:
Ik krijg de foutmelding P0171 of de Volvo code ECM 250 A
Kijk ik mee met de fuel trims dan is er stationair niets aan de hand en als ik stil sta en geef gas bij is alles ook normaal.
Trek je rustig op is er ook niet aan de hand maar wanneer je wat sneller wil optrekken dan schiet de longterm fuel trim naar de circa plus 20 procent.
Dit doet de auto zowel op LPG als op benzine.
De air fuel ratio blijft wel goed rond de 14.5 en het brandstof verbruik is ook niet veranderd.
De auto rijdt op gas maar het probleem doet zich ook op benzine voor.
De auto rijdt goed zowel op LPG als op benzine (E5)
Alleen als de auto koud is moet ik meestal twee keer starten voor dat deze aanslaat.
Wat heb ik gedaan:
Benzine injectoren vervangen door schone exemplaren zodat de auto ook goed op benzine rijdt. (Dit was ook nodig)
Ik heb de luchtmassameter schoon gemaakt en toen ging het een 100 km goed daarna weer de foutmelding.
Luchtmassameter vervangen ging even goed daarna weer de foutmelding.
Alles ingesprayd met quick starter (ether) geen reactie.
Vacuum slangen gecontroleerd en voor de zekerheid sommigen vervangen.
Brandstofdrukken gecontroleerd benzine 5.67 kpa LPG 1 bar
Carterventilatie getest met een plastic zakje en deze wordt goed aangezogen.
Resultaat 0 alles blijft bij het zelfde.
Dus bij vlot optrekken gaan de fuel trims omhoog bij normaal rijden geen probleem alles goed.
Is dit een valse lucht probleem of misschien toch iets anders lambdasonde bijvoorbeeld?
Eric.
Ik krijg de foutmelding P0171 of de Volvo code ECM 250 A
Kijk ik mee met de fuel trims dan is er stationair niets aan de hand en als ik stil sta en geef gas bij is alles ook normaal.
Trek je rustig op is er ook niet aan de hand maar wanneer je wat sneller wil optrekken dan schiet de longterm fuel trim naar de circa plus 20 procent.
Dit doet de auto zowel op LPG als op benzine.
De air fuel ratio blijft wel goed rond de 14.5 en het brandstof verbruik is ook niet veranderd.
De auto rijdt op gas maar het probleem doet zich ook op benzine voor.
De auto rijdt goed zowel op LPG als op benzine (E5)
Alleen als de auto koud is moet ik meestal twee keer starten voor dat deze aanslaat.
Wat heb ik gedaan:
Benzine injectoren vervangen door schone exemplaren zodat de auto ook goed op benzine rijdt. (Dit was ook nodig)
Ik heb de luchtmassameter schoon gemaakt en toen ging het een 100 km goed daarna weer de foutmelding.
Luchtmassameter vervangen ging even goed daarna weer de foutmelding.
Alles ingesprayd met quick starter (ether) geen reactie.
Vacuum slangen gecontroleerd en voor de zekerheid sommigen vervangen.
Brandstofdrukken gecontroleerd benzine 5.67 kpa LPG 1 bar
Carterventilatie getest met een plastic zakje en deze wordt goed aangezogen.
Resultaat 0 alles blijft bij het zelfde.
Dus bij vlot optrekken gaan de fuel trims omhoog bij normaal rijden geen probleem alles goed.
Is dit een valse lucht probleem of misschien toch iets anders lambdasonde bijvoorbeeld?
Eric.