Pomp in tank eenvoudig te bereiken via luik onder/achter bank bijrijders kant.
Deze pomp doet niet echt veel, en als een euro 3 eenmaal loopt "zuigt"de hogedrukpomp eigenlijk zelf de diesel uit de tank, met een beetje hulp van de pomp in de tank, hoofdtaak van deze pomp in om de diesel uit de linkerkant van zadeltank ook te kunnen gebruiken nadat het vul niveau tank onder de verbinding- sluis komt.
Pomp is redelijk eenvoudig zelf te vervangen, een ronde ring voor op de ratel is zeker makkelijk, maar een stukje hardhout en een kunststof hamer en rustig los tikken werkt ook, wel bij het terugtrekken van de aanzuigkorf aan de bestuurderskant een touwtje mee voeren om de aanzuigkorf van de nieuwe pomp weer terug te kunnen voeren. Pomp en aanzuigkorf gaan via het luik achter de bestuurders stoel eruit.
Bij terug monteren schroefdraad goed schoonmaken ook de rubber ringen, en iets van glijmiddel op de kunststof ringen en rustig vast tikken, daarna tanken met de metalen doppen er nog af en
en op lekken bij de kunststof ringen..
Laat je ook niet gek maken bij een nieuwe pomp dat er twee elektrische aansluitingen op zitten, de oude euro 3 loopt door de tank. en dan gebruik je die aansluiting op de pompdeksel zelf niet.
Suc