Hallo,
Net het ene probleem opgelost (trillingen bij rechter achterwiel vanwege aanlopende remklauw), dient zich letterlijk de volgende dag een nieuw probleem aan.....de Volvo V70 D5 2002 wil plotseling niet meer starten! Zelfs niet na meerdere pogingen met tussenpozen, totdat de accu zo leeg was, dat ik de ANWB mocht bellen. Auto startte voorheen juist altijd erg goed bij koude motor, nu plotsklaps niet meer. Startmotor draait prima, alleen de motor "pakt" niet. Meerdere keren voorgegloeid, met/zonder gas geven, diverse truucs geprobeerd, maar niks bleek te helpen. Man van ANWB had accu weer enigszins opgeladen en met behulp van Quick Start (ether-mengsel) sloeg de motor meteen aan! Goed spul!! Volgende ochtend echter precies hetzelfde liedje, terwijl de dag ervoor de motor prima bleef starten na de "Quick start", zelfs na 4 uur stilstand (bij ca +5 graden, zonder gebruik van Quick Start).
Opvallend was wel dat bij de laatste brandstoffilter-wissel bleek het filter maar half vol te zitten....beter dan half leeg, maar hij hoort helemaal vol te zitten!
Een ander probleem, niet noodzakelijkerwijs gerelateerd, is dat mijn auto bij warme motor en na kort stilgestaan te hebben, bij weinig gas geven, heel makkelijk/vaak in de noodloop schiet.
Had tevens aan ANWB-man gevraagd de foutcodes uit te lezen:
P0087 Commonrail druk te laag
P0094 Lek in hoogdruk brandstof
P0401 EGR doorvoer wisselend
Weer een nieuwe puzzel en weinig tijd om er zelf aan te zoeken/werken.....vooralsnog start de motor met injecteren van Quick Start in lucht-inlaat (voorbij de LMM), maar is natuurlijk niet ideaal....
Alle hulp en suggesties zijn wederom van harte welkom!
Grt. Scootah
Net het ene probleem opgelost (trillingen bij rechter achterwiel vanwege aanlopende remklauw), dient zich letterlijk de volgende dag een nieuw probleem aan.....de Volvo V70 D5 2002 wil plotseling niet meer starten! Zelfs niet na meerdere pogingen met tussenpozen, totdat de accu zo leeg was, dat ik de ANWB mocht bellen. Auto startte voorheen juist altijd erg goed bij koude motor, nu plotsklaps niet meer. Startmotor draait prima, alleen de motor "pakt" niet. Meerdere keren voorgegloeid, met/zonder gas geven, diverse truucs geprobeerd, maar niks bleek te helpen. Man van ANWB had accu weer enigszins opgeladen en met behulp van Quick Start (ether-mengsel) sloeg de motor meteen aan! Goed spul!! Volgende ochtend echter precies hetzelfde liedje, terwijl de dag ervoor de motor prima bleef starten na de "Quick start", zelfs na 4 uur stilstand (bij ca +5 graden, zonder gebruik van Quick Start).
Opvallend was wel dat bij de laatste brandstoffilter-wissel bleek het filter maar half vol te zitten....beter dan half leeg, maar hij hoort helemaal vol te zitten!
Een ander probleem, niet noodzakelijkerwijs gerelateerd, is dat mijn auto bij warme motor en na kort stilgestaan te hebben, bij weinig gas geven, heel makkelijk/vaak in de noodloop schiet.
Had tevens aan ANWB-man gevraagd de foutcodes uit te lezen:
P0087 Commonrail druk te laag
P0094 Lek in hoogdruk brandstof
P0401 EGR doorvoer wisselend
Weer een nieuwe puzzel en weinig tijd om er zelf aan te zoeken/werken.....vooralsnog start de motor met injecteren van Quick Start in lucht-inlaat (voorbij de LMM), maar is natuurlijk niet ideaal....
Alle hulp en suggesties zijn wederom van harte welkom!
Grt. Scootah