Ik heb mijn bestelde klapsleutel ook binnen vanuit China (
Aliexpress €6,88 met metalen knopje, ongeveer 2 weken onderweg geweest).
De grootste klus was inderdaad het vinden van een sleutelboer die 'm wilde slijpen. Een aantal zeiden dat ze alleen sleutels uit eigen voorraad slijpten, eentje zei er inderdaad bij inderdaad dat hij een verchroomde sleutel niet ging slijpen, de derde kon 'm niet slijpen omdat de sleutelbaard niet 100% identiek was aan de originele (de sleuf die in het midden van de sleutel loopt was op de Chinese net een fractie breder waardoor hun slijprobot 'm niet kon slijpen (zij verwezen me weer door naar een sleutelmaker die het nog met de hand deed)) en uiteindelijk ben ik in Eindhoven bij "Volksbelang" langs gereden en zij hebben 'm voor €7,50 geslepen. Ik verwacht dat de sleutelmaker op de Leenderweg 'm ook wel had kunnen doen, maar die was helaas vandaag dicht.
Daarna aan het snijden gegaan in de dropsleutel, en de transponder over gezet. De batterij houder nog iets krapper gemaakt zodat de batterij er goed klem in bleef zitten, en daarna nog een tijdje zitten prutsen met het opspannen van het veertje. Ik weet niet of ik 'm nog strakker had moeten spannen, maar hij komt netjes naar buiten nu als ik het knopje in druk, dus laten we het maar even zo.