Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

· 
Posted: 26.01.2016 - 17:48  ·  #16
Lijkt me een kwestie van t veertje vervangen. Heb je m al eens open gemaakt?
WoltervanDam
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 35
Subject:

· 
Posted: 27.01.2016 - 14:11  ·  #17
Deze sleutel is inderdaad ook prima te slijpen en voor 4,40 kan je er geen buil aan vallen. Het zilveren knopje is inderdaad van plastic maar hij houdt het tot nu toe prima uit. Ik heb zelf ook de 4-knops sleutel besteld, deze is nog onderweg vanuit China.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 00:40  ·  #18
Ga denk toch maar voor die 4-knops versie van e-bay, heb het niet zo op plastic.

Het slijpen van de sleutel, kan dat gewoon bij een sleutelmaker?
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 01:29  ·  #19
Quote door grrroovedude

Deze is 4 knops, van messing en de palletjes zijn van metaal. Ik weet het, want ik gebruik hem dagelijks. Werd binnen een dag of 4 geleverd destijds.

die is van staal, en ik ben vrij zeker dat het drukknopje van plastic is... heb dezelfde

Het slijpen van de sleutel, kan dat gewoon bij een sleutelmaker?

ik moest speciaal naar hilversum ervoor, bij twee andere vrat de sleutel hun frees op :lol:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 11:24  ·  #20
Tja. Bij mij is ie van messing. En het knopje van metaal. De sleutelboer in Almere had binnen 5 minuten twee van deze sleutels geslepen. is ongeveer een maand geleden.
Bert69
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 13:13  ·  #21
Waar kan ik trouwens de batterijen kopen die in de standaard ab zit, de ab van de auto die mijn vrouw heeft is leeg.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 14:26  ·  #22
Overal. Is gewoon een cr2032 knoopcel. O.a. action geeft ze.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 12.02.2016 - 17:40  ·  #23
Ik heb mijn bestelde klapsleutel ook binnen vanuit China (Aliexpress €6,88 met metalen knopje, ongeveer 2 weken onderweg geweest).

De grootste klus was inderdaad het vinden van een sleutelboer die 'm wilde slijpen. Een aantal zeiden dat ze alleen sleutels uit eigen voorraad slijpten, eentje zei er inderdaad bij inderdaad dat hij een verchroomde sleutel niet ging slijpen, de derde kon 'm niet slijpen omdat de sleutelbaard niet 100% identiek was aan de originele (de sleuf die in het midden van de sleutel loopt was op de Chinese net een fractie breder waardoor hun slijprobot 'm niet kon slijpen (zij verwezen me weer door naar een sleutelmaker die het nog met de hand deed)) en uiteindelijk ben ik in Eindhoven bij "Volksbelang" langs gereden en zij hebben 'm voor €7,50 geslepen. Ik verwacht dat de sleutelmaker op de Leenderweg 'm ook wel had kunnen doen, maar die was helaas vandaag dicht.

Daarna aan het snijden gegaan in de dropsleutel, en de transponder over gezet. De batterij houder nog iets krapper gemaakt zodat de batterij er goed klem in bleef zitten, en daarna nog een tijdje zitten prutsen met het opspannen van het veertje. Ik weet niet of ik 'm nog strakker had moeten spannen, maar hij komt netjes naar buiten nu als ik het knopje in druk, dus laten we het maar even zo.

TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 11:40  ·  #24
Quote door Arnoud_

Ik heb mijn bestelde klapsleutel ook binnen vanuit China (Aliexpress €6,88 met metalen knopje, ongeveer 2 weken onderweg geweest).

De grootste klus was inderdaad het vinden van een sleutelboer die 'm wilde slijpen. Een aantal zeiden dat ze alleen sleutels uit eigen voorraad slijpten, eentje zei er inderdaad bij inderdaad dat hij een verchroomde sleutel niet ging slijpen, de derde kon 'm niet slijpen omdat de sleutelbaard niet 100% identiek was aan de originele (de sleuf die in het midden van de sleutel loopt was op de Chinese net een fractie breder waardoor hun slijprobot 'm niet kon slijpen (zij verwezen me weer door naar een sleutelmaker die het nog met de hand deed)) en uiteindelijk ben ik in Eindhoven bij "Volksbelang" langs gereden en zij hebben 'm voor €7,50 geslepen. Ik verwacht dat de sleutelmaker op de Leenderweg 'm ook wel had kunnen doen, maar die was helaas vandaag dicht.

Daarna aan het snijden gegaan in de dropsleutel, en de transponder over gezet. De batterij houder nog iets krapper gemaakt zodat de batterij er goed klem in bleef zitten, en daarna nog een tijdje zitten prutsen met het opspannen van het veertje. Ik weet niet of ik 'm nog strakker had moeten spannen, maar hij komt netjes naar buiten nu als ik het knopje in druk, dus laten we het maar even zo.

Volgens mij heb ik precies de zelfde gekocht uit china :p heb hem alweer een tijdje, vroeg me alleen af hoe bij jou de speling zit in de sleutel zijdelingse beweging, bij mij zat er zoon messing ringetje tussen die de speling een klein beetje minder maakte maar heb nog wel steeds gevoel dat het beter kan.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 13:12  ·  #25
Quote door TeunEbb

Volgens mij heb ik precies de zelfde gekocht uit china :p heb hem alweer een tijdje, vroeg me alleen af hoe bij jou de speling zit in de sleutel zijdelingse beweging, bij mij zat er zoon messing ringetje tussen die de speling een klein beetje minder maakte maar heb nog wel steeds gevoel dat het beter kan.

Ja, er zit erg veel speling op het sleutelblad in de behuizing. Ik had er helaas geen ringetje bij die dit tegen zou moeten gaan.

Aan de bovenkant van het blad kun je niets tussen zetten aangezien het drukknopje anders niet meer past, maar aan de onderkant zou een ringetje van 1mm dik moeten kunnen passen.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 13:26  ·  #26
Quote door Arnoud_

Quote door TeunEbb

Ja, er zit erg veel speling op het sleutelblad in de behuizing. Ik had er helaas geen ringetje bij die dit tegen zou moeten gaan.

Aan de bovenkant van het blad kun je niets tussen zetten aangezien het drukknopje anders niet meer past, maar aan de onderkant zou een ringetje van 1mm dik moeten kunnen passen.

Hmmm ja toch nog even kijken naar nog zoon dun ringetje dan, bij mij zit die hier.. helpt redelijk goed want zonder vind ik hem net iets te wiebelig
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MermerEr
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 09:02  ·  #27
Heb hem ook besteld, bedankt voor de tip! doe ik hem meteen er tussen zodra ik ga ombouwen, anders moet ie weer later uit elkaar enzo <_<
midicijnman
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 20.09.2016 - 11:50  ·  #28
Ik heb er ook eentje besteld. Dat wordt dus knutselen binnenkort!

Wat ik me alleen nog afvraag, en wat ik niet goed kan terugvinden, is het 'slopen' van de kauwgomsleutel: aan welke kant zit die glastransponder? Of is het een kwestie van gokken?
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 20.09.2016 - 11:56  ·  #29
Als je het Valeo logo boven hebt en het kauwgom boven zit de transponder aan de linker kant.

Ik heb een originele gekocht ondertussen op de sloop, want de knopjes van de Chinese versie bevielen me niet en begonnen na een paar maanden al te slijten. Helaas kun je de originele niet uit elkaar krijgen zonder de bovenkant te slopen, deze is namelijk helemaal verlijmd.

En het ringetje is volgens mij vooral bedoeld om het knopje te kunnen laten glijden, het voegt bijna niks toe aan dikte.
DDH
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.09.2016 - 12:19  ·  #30
Ik kwam gisteren een andere transponder tegen dan de glazen rijstkorrel....
Die is wat hoger dan het glazen buisje. Dan moet je in de nieuwe sleutel de uitsparing iets groter maken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0