Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 
 
 
 
 
midicijnman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 60
Berichten: 129
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 20.09.2016 - 12:34  ·  #31
Quote door Arnoud_

Als je het Valeo logo boven hebt en het kauwgom boven zit de transponder aan de linker kant.

Ik heb een originele gekocht ondertussen op de sloop, want de knopjes van de Chinese versie bevielen me niet en begonnen na een paar maanden al te slijten. Helaas kun je de originele niet uit elkaar krijgen zonder de bovenkant te slopen, deze is namelijk helemaal verlijmd.

En het ringetje is volgens mij vooral bedoeld om het knopje te kunnen laten glijden, het voegt bijna niks toe aan dikte.



Hebbes! Dankjewel.
:thumb:
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 17.10.2016 - 16:26  ·  #32
Ik had dit bij mijn vorige Volvo V70 2003 ook ooit omgebouwd.
Indien je ook nog een oude electronica binnenwerk hebt, dan kan je ook nog het extra schakelaartje overzetten.
Bij mij werkte de paniek knop daardoor ook meteen.

Het zijn de details die het em doen :D :thumb:
midicijnman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 60
Berichten: 129
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 03.12.2016 - 19:08  ·  #33
Ik heb twee maanden geleden via Alibaba.com een klapsleutel besteld voor mijn S80. Bij het in elkaar zetten viel me al op dat het allemaal een beetje gammel in elkaar zat. De sleutelbaard zat nogal los in de behuizing, ondanks de koperen ring om de boel op te vullen.
Uiteindelijk heb ik via autosleutel.nl een tweede behuizing besteld. In plaats van de €4,40 voor de Chinees, kostte deze me €24,95. Ik dacht dus dat het nu wel beter zou werken. Maar nee! Deze was nog krakkemikkiger dan zijn oriëntaalse evenknie en dus heb ik van twee rammelkasten één nieuwe rammelkast gebouwd.
Maar na twee maanden ellende (bij het omdraaien van de sleutel springt de hele constructie uit elkaar) ben ik maar weer overgestapt op de nog overgebleven kauwgumsleutel.

Ik ga nog eens kijken of ik ergens een degelijk exemplaar kan vinden dat wél in elkaar blijft zitten als je hem gebruikt...
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3257
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 03.12.2016 - 19:15  ·  #34
ik was het batterijdeksel van mijn originele sleutel kwijt, dus ik had ook een chinese kloon besteld "ter vervanging".
Echter eenmaal binnen bleek deze dus ook erg gammel te zijn, zodat ik dus alleen het dekseltje heb overgezet.
....deze bleek wel perfect te passen :happy:
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 15.06.2017 - 19:17  ·  #35
Eergisteren zijn ook de originele sleutel binnen gekomen van Rima, had 1 afstandbediening die niet meer lekker werkte en geef toch de schuld aan de chinese klapsleutel. Vandaag alles omgezet wilden het gelijk gisteren doen maar de bovenkant was geheel verlijmd =) na een nachtje in de stickerremover is het me toch gelukt om hem open te krijgen. (Ging nog vrij moeizaam) De Chinese sleutelbaard past perfect in de volvo dus dat is geen probleem. transponder overgezet getest en alles deed het daarna weer goed dicht gelijmd.

Zag hier staan dat iemand dat knopje had gesoldeerd zodat de 5de (alarm/paniekknop) ook ging werken, dat ook vandaag gedaan maar dat lijkt dus niet te werken bij mij :think Iemand anders daar ervaring mee?



EDIT: ik was een extra onderdeel vergeten was niet alleen de knop maar ook dit andere ding. zie rode rondjes ;)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 19.06.2017 - 10:08  ·  #36
@TeunEbb.
Goed opgelet! Dit is een transistor die door de knop wordt bedient.
Het was bij mij al een 5-tal jaar geleden, was de transitor inderdaad vergeten ;-)
Werkt het nu wel helemaal?

Ik had de onderdelen in nederland besteld bij een webshop in Nijkerk. (ik weet niet of ik de link mag plaatsen)
Daar kwam een setje vandaan met nagenoed (of wellicht helemaal) orginele kwaliteit...

Grt
Peter
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4793
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 19.06.2017 - 10:22  ·  #37
Dat was Priad denk ik.

Heb ik bij vorige auto ook een klapsleutel gehaald
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Van 'kauwgomsleutel' naar klapsleutel voor 4,40 (19 incl slijpen)

 · 
Posted: 22.06.2017 - 19:46  ·  #38
Quote door motorfietsenmaker

@TeunEbb.
Goed opgelet! Dit is een transistor die door de knop wordt bedient.
Het was bij mij al een 5-tal jaar geleden, was de transitor inderdaad vergeten ;-)
Werkt het nu wel helemaal?

Ik had de onderdelen in nederland besteld bij een webshop in Nijkerk. (ik weet niet of ik de link mag plaatsen)
Daar kwam een setje vandaan met nagenoed (of wellicht helemaal) orginele kwaliteit...

Grt
Peter




Bij werkt het nu helemaal 2 keer drukken en beep beep beep beep, :dance niet dat ik het vaak nodig ga hebben. Maar als het erop zit moet het wel werken :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0