Sinds vorige week in het bezit van een Volvo V70 2.0 d uit 2009,
Na 5 jaar Volvo v50 EN 324.000 KM verder toe aan wat nieuws.
Ik zal zsm een foto plaatsen!
Omdat er een 7 polige stekker op zat heb ik een nieuwe kabelboom geplaatst met 13 polige aansluiting.
Een thule kabelset voor oa volvo (artikelnr 759294)
Alles werkt naar behoren alleen krijg ik een melding in mijn display dat het trekhaak systeem service vereist.
Heb hem vanmorgen uit laten lezen bij de volvo dealer, alleen komen die er (gek genoeg) niet uit.
De volgende melding(en) kwamen er uit:
CEM-U025200 Verloren communicatie met regeleenheid verlichting - achter "B" Storingscode is actief
DIM -U025200 Geen communicatie met aanhangereenheid (TRM) Storingscode is actief
PAM-U025200 Geen communicatie met aanhangereenheid (TRM) Storingscode is actief
Iemand enig idee?
Kan het zijn dat de software de 13 polige niet herkend, en de 7 polige niet meer kan vinden? De TRM van de 7 polige is vervangen door een nieuwe TRM behorende bij de 13 polige
Nogmaals, de volvo dealer komt er niet uit...gek toch
De Park distance controle doet het ook niet. (al vanaf de koop)
De volvo dealer beweerd dat dit met de aansluiting van de kabelset 13 polig heeft te maken.
Ik kon hun niet aan het verstand brengen dat dit euvel reeds daarvoor ook was.
De storingstabel geeft het volgende aan:
PAM-B1B4401 Sensor buiten rechts achter - algemene elektrische storing
PAM-B1B4496 Sensor buiten rechts achter - Onderdelenstoringen - Component interne storing
Met mijn beperkte kennis zou ik denken, de sensor rechts achter is gewoon defect en naar mijn idee heeft dit niks met de trekhaak kabelset te maken....
Na 5 jaar Volvo v50 EN 324.000 KM verder toe aan wat nieuws.
Ik zal zsm een foto plaatsen!
Omdat er een 7 polige stekker op zat heb ik een nieuwe kabelboom geplaatst met 13 polige aansluiting.
Een thule kabelset voor oa volvo (artikelnr 759294)
Alles werkt naar behoren alleen krijg ik een melding in mijn display dat het trekhaak systeem service vereist.
Heb hem vanmorgen uit laten lezen bij de volvo dealer, alleen komen die er (gek genoeg) niet uit.
De volgende melding(en) kwamen er uit:
CEM-U025200 Verloren communicatie met regeleenheid verlichting - achter "B" Storingscode is actief
DIM -U025200 Geen communicatie met aanhangereenheid (TRM) Storingscode is actief
PAM-U025200 Geen communicatie met aanhangereenheid (TRM) Storingscode is actief
Iemand enig idee?
Kan het zijn dat de software de 13 polige niet herkend, en de 7 polige niet meer kan vinden? De TRM van de 7 polige is vervangen door een nieuwe TRM behorende bij de 13 polige
Nogmaals, de volvo dealer komt er niet uit...gek toch
De Park distance controle doet het ook niet. (al vanaf de koop)
De volvo dealer beweerd dat dit met de aansluiting van de kabelset 13 polig heeft te maken.
Ik kon hun niet aan het verstand brengen dat dit euvel reeds daarvoor ook was.
De storingstabel geeft het volgende aan:
PAM-B1B4401 Sensor buiten rechts achter - algemene elektrische storing
PAM-B1B4496 Sensor buiten rechts achter - Onderdelenstoringen - Component interne storing
Met mijn beperkte kennis zou ik denken, de sensor rechts achter is gewoon defect en naar mijn idee heeft dit niks met de trekhaak kabelset te maken....