Beste forummers,
Het kan zomaar verkeren...
In december afgelopen jaar heb ik helaas met de S80 een ongeluk gehad.
Een auto reed in het centrum van Rotterdam door rood licht en raakte mij vol in de flank toen ik wegreed bij het verkeerslicht. Het was een flinke knal en om een lang verhaal kort te maken,de auto was uiteraard total-loss verklaard,de reparatiewaarde oversteeg de dagwaarde explosief.Ik heb er financieel bedankje voor gekregen van de verzekeringsmaatschappij zeg maar.
Impulsief dat ik was besloot ik mezelf maar is te verwennen met wat anders dan waar ik de afgelopen 12 jaar in heb gereden (v70 classic en de laatste 6 jaar S80).
Ik heb bij de Volvo dealer een prachtige C30 aangeschaft uit 2008 met een 1.8 benzine (handbak) motor,2 kleurig exterieur (bodykit) en slechts 118.000 km op de teller.
Ik rij er nu 2 maanden in,maar het valt zo enorm tegen natuurlijk weet ik dat de auto onpraktisch is tov een s80 en dat het weggedrag zich niet kan meten met een dergelijk grote auto,maar dacht dat ik er wel aan zou wennen. Helaas moet ik toegeven dat het een te impulsieve actie is geweest en ik zeer verlang naar een grote Volvo met een automaatbak. Het afgelopen jaar heb ik wel eens mijn vraagtekens gezet bij de staat van de automaatbak van mijn s80,maar nu ik weer een maandje aan het roeren ben met de pook staat mijn besluit vast-de C30 is niks voor mij.
Ik heb mijn pijlen gericht op een S60 omdat deze net iets sportiever is dan mijn oude s80,en de het uiterlijk nog steeds zeer modern is.
Nou ben ik al snel geneigd om te zoeken naar een S60 waar weinig kilometers op staan,gewoon voor het gevoel.
Ik ben 1 mooie tegengekomen die aan mijn eisen voldoet,een s60 uit 2001 met een 2.4T motor en automaat en onberispelijke lederen bekleding.
Nou is mijn vraag eigenlijk,wat heeft anno 2017 meer de voorkeur van een auto uit 2001:een auto met veel kilometers of 1 met weinig ? de auto in kwestie is volledig dealer onderhouden en staat nu te koop bij een Renault dealer in Rotterdam. De keuze voor een auto met weinig kilometers ligt aan de staat van het interieur,toen ik mijn s80 overnam 6 jaar geleden stond er 250.000 km op en was het interieur zeer netjes,nu,afgelopen december toen ik er afscheid van nam zag je duidelijk dat de auto wat ouder is geworden. De coating liet los van de knopjes op het middenconsole en je zag overal krasjes zitten door bijvoorbeeld je ring of nagel die er langs gaat.
Ook gek,er word geadverteerd met 'Geartronic' terwijl ik gewoon een 'normale' automaatpook zie.Ook als ik het kenteken intik op een kentekenapp staat er met grote letters 'Geatronic' terwijl dit toch voorbehouden was aan automaatbakken waarmee je zelf ook kon schakelen ?
Ik hoop wat wijzer te worden van jullie kennis.
Groetjes Martijn
Het kan zomaar verkeren...
In december afgelopen jaar heb ik helaas met de S80 een ongeluk gehad.
Een auto reed in het centrum van Rotterdam door rood licht en raakte mij vol in de flank toen ik wegreed bij het verkeerslicht. Het was een flinke knal en om een lang verhaal kort te maken,de auto was uiteraard total-loss verklaard,de reparatiewaarde oversteeg de dagwaarde explosief.Ik heb er financieel bedankje voor gekregen van de verzekeringsmaatschappij zeg maar.
Impulsief dat ik was besloot ik mezelf maar is te verwennen met wat anders dan waar ik de afgelopen 12 jaar in heb gereden (v70 classic en de laatste 6 jaar S80).
Ik heb bij de Volvo dealer een prachtige C30 aangeschaft uit 2008 met een 1.8 benzine (handbak) motor,2 kleurig exterieur (bodykit) en slechts 118.000 km op de teller.
Ik rij er nu 2 maanden in,maar het valt zo enorm tegen natuurlijk weet ik dat de auto onpraktisch is tov een s80 en dat het weggedrag zich niet kan meten met een dergelijk grote auto,maar dacht dat ik er wel aan zou wennen. Helaas moet ik toegeven dat het een te impulsieve actie is geweest en ik zeer verlang naar een grote Volvo met een automaatbak. Het afgelopen jaar heb ik wel eens mijn vraagtekens gezet bij de staat van de automaatbak van mijn s80,maar nu ik weer een maandje aan het roeren ben met de pook staat mijn besluit vast-de C30 is niks voor mij.
Ik heb mijn pijlen gericht op een S60 omdat deze net iets sportiever is dan mijn oude s80,en de het uiterlijk nog steeds zeer modern is.
Nou ben ik al snel geneigd om te zoeken naar een S60 waar weinig kilometers op staan,gewoon voor het gevoel.
Ik ben 1 mooie tegengekomen die aan mijn eisen voldoet,een s60 uit 2001 met een 2.4T motor en automaat en onberispelijke lederen bekleding.
Nou is mijn vraag eigenlijk,wat heeft anno 2017 meer de voorkeur van een auto uit 2001:een auto met veel kilometers of 1 met weinig ? de auto in kwestie is volledig dealer onderhouden en staat nu te koop bij een Renault dealer in Rotterdam. De keuze voor een auto met weinig kilometers ligt aan de staat van het interieur,toen ik mijn s80 overnam 6 jaar geleden stond er 250.000 km op en was het interieur zeer netjes,nu,afgelopen december toen ik er afscheid van nam zag je duidelijk dat de auto wat ouder is geworden. De coating liet los van de knopjes op het middenconsole en je zag overal krasjes zitten door bijvoorbeeld je ring of nagel die er langs gaat.
Ook gek,er word geadverteerd met 'Geartronic' terwijl ik gewoon een 'normale' automaatpook zie.Ook als ik het kenteken intik op een kentekenapp staat er met grote letters 'Geatronic' terwijl dit toch voorbehouden was aan automaatbakken waarmee je zelf ook kon schakelen ?
Ik hoop wat wijzer te worden van jullie kennis.
Groetjes Martijn