1 van de 2 stekkers onbekend

M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

1 van de 2 stekkers onbekend

· 
Posted: 05.05.2016 - 23:50  ·  #1
ik heb inmiddels mijn trekhaak met speciefieke bijbehorende 13 polige kabels set aangesloten. nog niet kunnen controleren overigens. nu zat er aan de kabel boom van de trekhaak 2 stekkers zoals hieronder afgebeeld. ( dit zijn voorbeelden en geen foto's van mij) van die brede stekkers heb ik de rechtse aangesloten van de kabelboom naar de auto. van die andere foto is mij onbekend waar ik die mee moet verbinden. dit zit dus wel aan m'n kabelboom maar die kan ik nergens terug vinden in de auto. Het vreemde is wel dat daar naar mijn weten en volgens tekening de 12 v contact schakeling op zit.... wie kan mij hier verder mee helpen????

en ligt er zoiezo van achteren dan een 12v geschakelde draad??

M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: 1 van de 2 stekkers onbekend

· 
Posted: 06.05.2016 - 11:43  ·  #2
Aan de telefoon geweest met de dealers en de aansluiting van de drie polige stekker waar er maar 2 in zitten dat is optioneel. Daar miet je dus een extra setjes voor bestellen mocht je dat willen. Daar zit de 12 + geschakeld in en de trailer detectie. Dat setje is dus echt bedoeld voor b.v een caravan zodat je koelkast alleen draait wanneer je motor draait en dus ook met een accubeveiliging.

Maar dan vraag 2. Bij de brede connector waar overigen alle aansluitingen goed zitten en overeen komen met auto en kabelboom zit er dus 1 dikke blauwe draad die op de kabelboom niet zit. Op de detail tekening staat dat die 12 v+ geschakeld is. Kan iemand dit bevestigen???
Dan heb ik namelijk dat extra setje niet nodig, want volgens de dealer heeft mijn type auto (S60 uit 2003) uit z'n eigen al een trailer detectie.

Bovenste foto de detail tekening. Op foto 2 is de brede connectie stekker van de auto met links bovenin op nr 1 de blauwe draad

Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2016 - 21:18  ·  #3
In mijn V ligt de accu achterin en heb de 2 constante plussen,(koelkast en caravanaccu) aangesloten dmv een relais welke wegvalt 10seconden nadat de motor uitgaat. En met starten 10 seconden na start pas vrijgeeft. De stuurspanning heb ik van het zekeringenpaneel in de linkerzijde van de kofferbak weggepakt. Werkt ideaal.
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2016 - 21:57  ·  #4
Dan werkt het ook goed inderdaad. Al zou ik er dan voor alsnog voor kiezen om alleen de geschakelde 12+ draad naar de 13 polige te laten schakelen. Maar dan moet je alsnog wel weten welke draad je moet hebben bij de zekeringkast links achter en welke relais je nodig heb. Maar als je dan toch met een relais gaat werken, kan je dan niet gewoon vanaf de 12+ van de accu gebruik maken?
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.05.2016 - 22:15  ·  #5
Goed.... Uiteindelijk is heel het verhaaltje duidelijk en compleet. Het extra kabeltje hoef ik dus niet te bestellen en de extra kabel zelf maken en trekken hoeft ook niet. De blauwe kabel in de connector van auto zoals op de foto te zien is dus wel degelijk de 15+ of terwijl de 12v+ geschakelde draad. Alleen moet er dus ook in de zekering kast links achter op nr 15 nog een zekering in van 20 AMP. Die dus bedoeld is voor de 12 v remote voor de trekhaak inclusief de vertraging van in en uitschakelen van 10 seconden. Dus alles werkt nu gewoon perfect.

Mocht er iemand nog vragen over hebben over hulp bij installatie.... Ik ben er nu achter Haha.

Slotje mag erop en ik ben weer een trekhaak rijker met een volledige en goed werkende 13 polige stekker

Grtz M@rcello

Selected quotes for multi-quoting:   0