Introductie
Dit is het vervolg van mijn voorstel topic
Ik kocht zo'n 5 jaar geleden een V70 2.4 uit 1999 voor een relatief laag aankoopbedrag. Inmiddels wat keuringen verder en het aankoopbedrag zit er dan ook weer 2 a 3 keer in mbt (achterstallig) onderhoud. Maar ach, uit liefde voor de auto zullen we maar zeggen. De teller staat inmiddels op 366k en brengt ons nog steeds netjes van A naar B en ook vakanties naar Frankrijk doen we er graag mee.
Inmiddels branden wel zo'n beetje alle lampjes, waarvan het voornamelijk sensor gerelateerde problemen zijn (volgens de vakgarage).
Ons gezin is sinds 2 weken een dochter rijker en we kijken graag naar een andere V70 (V60 en V50 is het toch echt net niet wat ons betreft).
Aanschaf V70 2.0t automaat uit 2011
We hebben een testrit gemaakt in een V70 2.0t automaat uit 2011 in R-design uitvoering (met zelfs schermen op de achterbank) en werden op slag (weer) verliefd. Toen we gingen kijken zag de auto er ietwat "verwaarloosd" uit. (bladeren, vogelpoep, etc.) Ook al had de auto wat visuele schade rondom (lamp en lichte schrammen). Ze hebben de auto volledig stoom gereinigd van binnen en alle visuele schade is verholpen en de auto is opnieuw gespoten.
De teller staat op 330k en er is 1 zakelijk eigenaar geweest. De wagen is verder netjes dealer onderhouden met stempels. (kenteken 94-PTJ-8)
De auto wordt afgeleverd met een jaarbeurt uitgevoerd door WeLovo (Velsen-Noord) en de APK keuring geeft aan:
Banden en schijven had ik al gezien bij de eerste testrit. Ik zou deze sowieso willen laten vervangen en de kosten dan 50/50 splitten.
Ik kan de auto voor 7900 euro overnemen van het autobedrijf met 500 euro inruil voor de V70 1999 (omdat alle lampjes branden wilde hij er niet meer voor geven, wat ik kan begrijpen)
Nu de hamvraag: zijn we verblind door liefde en is dit een potentieel slechte inruil? Qua kilometers durf ik het in ieder geval wel aan denk ik. Is dit terecht, ivm de Ford motor?
Benieuwd naar jullie reacties!
Grt. Teun
Dit is het vervolg van mijn voorstel topic
Ik kocht zo'n 5 jaar geleden een V70 2.4 uit 1999 voor een relatief laag aankoopbedrag. Inmiddels wat keuringen verder en het aankoopbedrag zit er dan ook weer 2 a 3 keer in mbt (achterstallig) onderhoud. Maar ach, uit liefde voor de auto zullen we maar zeggen. De teller staat inmiddels op 366k en brengt ons nog steeds netjes van A naar B en ook vakanties naar Frankrijk doen we er graag mee.
Inmiddels branden wel zo'n beetje alle lampjes, waarvan het voornamelijk sensor gerelateerde problemen zijn (volgens de vakgarage).
Ons gezin is sinds 2 weken een dochter rijker en we kijken graag naar een andere V70 (V60 en V50 is het toch echt net niet wat ons betreft).
Aanschaf V70 2.0t automaat uit 2011
We hebben een testrit gemaakt in een V70 2.0t automaat uit 2011 in R-design uitvoering (met zelfs schermen op de achterbank) en werden op slag (weer) verliefd. Toen we gingen kijken zag de auto er ietwat "verwaarloosd" uit. (bladeren, vogelpoep, etc.) Ook al had de auto wat visuele schade rondom (lamp en lichte schrammen). Ze hebben de auto volledig stoom gereinigd van binnen en alle visuele schade is verholpen en de auto is opnieuw gespoten.
De teller staat op 330k en er is 1 zakelijk eigenaar geweest. De wagen is verder netjes dealer onderhouden met stempels. (kenteken 94-PTJ-8)
De auto wordt afgeleverd met een jaarbeurt uitgevoerd door WeLovo (Velsen-Noord) en de APK keuring geeft aan:
- stofhoes aandrijfas
- banden met profiel 1,6 t/m 2,5 mm
- Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
Banden en schijven had ik al gezien bij de eerste testrit. Ik zou deze sowieso willen laten vervangen en de kosten dan 50/50 splitten.
Ik kan de auto voor 7900 euro overnemen van het autobedrijf met 500 euro inruil voor de V70 1999 (omdat alle lampjes branden wilde hij er niet meer voor geven, wat ik kan begrijpen)
Nu de hamvraag: zijn we verblind door liefde en is dit een potentieel slechte inruil? Qua kilometers durf ik het in ieder geval wel aan denk ik. Is dit terecht, ivm de Ford motor?
Benieuwd naar jullie reacties!
Grt. Teun