Paar week geleden liep mn aircopomp vast. gevolg door overhit loopwiel; een geknapte multiriem en dus ook geen stroom en stuurbekrachtiging meer.
Na het plaatsen van een nieuwe pomp nu de oude uit elkaar om te kijken wat er mis ging.
Eerste constatering; lager van koppeling geheel vast gelopen. Spoelmagneet gesmolten.
Verder met de pomp en wat blijkt een van de dubbele zuigers vastgelopen en gebroken:
Meest logische lijkt me dat de zuiger heel zwaar liep/ vastliep ivm te weinig olie in de pomp.
er hoort 180 ml in de pomp te zitten. als ik 20 ml gezien heb is het veel.
Doordat de airco aanstond zal de koppeling steeds weer de (bijna) vastzittende pomp hebben proberen te bewegen en verbrand zijn. uiteindelijk liep de hele boel vast.
Nu op zoek naar een aircoman die mn nieuwe pomp goed met olie vult en de airco verder goed vult.
moet nog navragen of olie gewoon door ventielen in systeem gebracht kan worden of dat pomp nog even los moet.
Oja niet lang voor aankoop auto was pomp vervangen(met ruilpomp). Hierbij is het met de olie waarschijnlijk niet goed gegaan.
ik ga het uitvinden...
Na het plaatsen van een nieuwe pomp nu de oude uit elkaar om te kijken wat er mis ging.
Eerste constatering; lager van koppeling geheel vast gelopen. Spoelmagneet gesmolten.
Verder met de pomp en wat blijkt een van de dubbele zuigers vastgelopen en gebroken:
Meest logische lijkt me dat de zuiger heel zwaar liep/ vastliep ivm te weinig olie in de pomp.
er hoort 180 ml in de pomp te zitten. als ik 20 ml gezien heb is het veel.
Doordat de airco aanstond zal de koppeling steeds weer de (bijna) vastzittende pomp hebben proberen te bewegen en verbrand zijn. uiteindelijk liep de hele boel vast.
Nu op zoek naar een aircoman die mn nieuwe pomp goed met olie vult en de airco verder goed vult.
moet nog navragen of olie gewoon door ventielen in systeem gebracht kan worden of dat pomp nog even los moet.
Oja niet lang voor aankoop auto was pomp vervangen(met ruilpomp). Hierbij is het met de olie waarschijnlijk niet goed gegaan.
ik ga het uitvinden...