Ik heb zonet met vdash mijn S60 getuned. Klusje van 5 min. Werkt prima. Wagen rijdt ook prima. Wel nog maar 2 km kunnen rijden.
Van 130pk naar 200pk. Heerlijk.
Heb wel nog de egr laten staan wegens geen problemen mee.
Ik heb zonet met vdash mijn S60 getuned. Klusje van 5 min. Werkt prima. Wagen rijdt ook prima. Wel nog maar 2 km kunnen rijden.
Van 130pk naar 200pk. Heerlijk.
Heb wel nog de egr laten staan wegens geen problemen mee.
Van 130 naar 200 pk..... wow hoe krijgen ze dat voor mekaar?
Iemand een idee of er ook een optie is voor een 2.4l S60 170pk? Kan die ook omhoog worden geschroeft? Gewoon nieuwschierig
VolvoBart rijdt in een geknepen turbodiesel
Jouw blok kan naar 180pk, en volgens mij was de conclusie (zelfs vanuit Volvotune) dat dat eigenlijk de moeite niet waard is (tenzij je van de 140pk versie af komt).
Nou, dat ligt genuanceerder: het effect is niet zo groot als bij de diesels, maar was wel merkbaar. Als ik me goed herinner: meer trekkracht onderin en vloeiender vermogensopbouw. Correct me if Im wrong!
VolvoBart rijdt in een geknepen turbodiesel
Jouw blok kan naar 180pk, en volgens mij was de conclusie (zelfs vanuit Volvotune) dat dat eigenlijk de moeite niet waard is (tenzij je van de 140pk versie af komt).
Klopt. Aangezien in BE de belasting en inschrijving onder andere op basis van vermogen gaat, was dit een fiscaal interessante oplossing.
Edit, van de d5t5.com website:
Quote
Dit is niet alleen vanwege marketingdoeleinden maar ook om fiscale redenen - typisch auto's voor België. Met deze voertuigen kunnen volledige prestaties worden bereikt door eenvoudige software-aanpassingen. Een typisch voorbeeld is de D5244T2 - 96-kW / 280-Nm-motor, die exact hetzelfde is als de D5244T-120-kW / 340-Nm-motor, behalve de software. Het resultaat is dat het vermogen kan worden verhoogd van 96 kW tot 120 kW, of zelfs tot 147 kW / 470 Nm, wat deze motor zonder verlies van levensduur aankan.
Ps: op de website staat dat volvotune.nl en ardo (VS) de leveranciers zijn van de tuning. Klopt het dan dat ik een (generieke) file van Obbe heb gekregen? Want een D5 hebben ze niet un Trumpistan.
Als ik offline browse door de prijzen (op basis van mijn VIN, S80 2.5T), zie ik 2 'engine optimazations', stage 1 en stage 2.
Weet iemand wat het verschil hier tussen is?
Available optimizations:
ORI - 140 EUR
ST1 - 260 EUR
ST2 (Tune) - 260 EUR
Edit:
Contact gehad met Volvocesky/D5T5.com, dit zijn de waardes:
ORI - 155 kW / 320 Nm
ST1 - 173 kW / 360 Nm
ST2 - 182 kW / 382 Nm
Via FB (via de D5T5 pagina o.i.d.). Als je vragen hebt over de BT module, op het Engelse forum is een speciaal topic over de BT module, en daar reageren ze vrij vlot op (daar worden ook regelmatig updates gepost voor de BTW module).
Ik wacht op m'n DICE uit China en dan komt er wss wel een stage 2 tuning
Mijn neefje die heeft een c30
En hij vraagt wat het kost om hem te tunen met de pc bij mij thuis.
Dus ik ga deze week maar eens vdash downloaden en er eens kijken wat ik er mee kan.
Maar nu komen de vragen.
Kan de c30 met vdash getuned worden.
Iemand ervaring er mee.
En echt hollands nog
Wa kost da
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39895 Geregistreerd: 07 / 2009
Even inloggen in V-dash en dan zijn VIN nummer invoeren en drukken op 'show prices' (kan ook zonder dice). Daar staan dan de prijzen van het chippen bij.
Mijn 2.5T kost 260 euro.
Vandaag bezig met VDash voor de injector (verstuivers) codes wijzigen. In de demo zie je op het 2e tabblad de verstuivers codes rechts onderin staan met een button om de te wijzigen.
Zie mijn screenshot, hier zie je ze niet staan. Wat doe ik verkeerd?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).