Veel speling op stuur

Jgvanloo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Veel speling op stuur

· 
Posted: 23.02.2025 - 15:35  ·  #1
Hoi,
Volvo V70 t5 2015.
Laatste tijd veel speling bij t sturen. Ik kan zo'n 10cm t stuur bewegen voordat er reactie komt op de voorwielen. Eerste verdachte was de stuurkogel, maar die bleek t niet te zijn.
Volgens mijn monteur zit de speling in het stuurhuis zelf. Opties:
1. Vernieuwen
2. Vervangen door goede maar gebruikte
3. Revisie.
Ik lees veel goeds over revisie.
Kunnen jullie een goed bedrijf aanraden in t zuiden van t land? Woon zelf in Poppel
Dank en groet
Guus
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Veel speling op stuur

· 
Posted: 23.02.2025 - 20:43  ·  #2
Toen ik zelf met mijn eigen stuurhuis bezig was heb ik hier op het forum een appar goede reacties gelezen over Hans de Haas in Oirschot gelezen.

Uiteindelijk heb ik mijn stuurhuis naar Van der Heijden in Oud Gastel gebracht omdat, dat voor mij kwa berijkbaarheid beter uit kwam. Ook hier was goede service.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Veel speling op stuur

· 
Posted: 23.02.2025 - 21:25  ·  #3
Dit vind ik best wel eng 10 cm is geen beetje speling. is dit gaande weg ontstaan of opeens? Hoe voelt t aan bij rijden voel je de speling ook(moet haast wel) bij 10cm is er serieus wat mis lijkt mij. Eerste verdachte zou bij mij de kruiskoppeling zijn die de verbinding maakt met het stuurhuis. Ik zou dr niet graag mee rijden voordat ik zeker weet dat ik niet zomaar alle stuur kwijt ben en de auto zn eigen gang gaat. Moet toch vast te stellen zijn waar de speling zit. Zit de speling op beide wielen dan is het stuurhuis of zit t in stuurkolom. gaat 1 van de twee wielen wel en andere niet dan is het binnenste of buitenste stuurkogel, maar ook dan is 10 cm wel erg veel. daar heb je het meestal over mm's

Selected quotes for multi-quoting:   0