Hallo,
V70 D5 185pk, 2006, geartronnic enz enz standkachel. 260 dkm.
Let op. De V70 gaf "storing motor management". Turbo viel even uit. Turbo-druk kwam terug en heel de straat achtem mij was net een mistbank. Dit afschuuwlijk roken duurde ovgeveer 4 kilometer. Daarna alles weer picobello in orde en enkele grijze haren rijker. Bij de dealer de boordcomputer laten uitlezen. Niets aan de hand. De monteur pijlde de olie en vond het oliepijl in orde. Daar was ik het niet met hem eens. Het pijl was een kwart boven minimum.
Wat was er nu aan de hand, ondergetekende heeft olie bijgevuld. Netjes tot bijna maximum. 0W30, long life. VOLVO is er achter gekomen dat het oliepijl niet zo hoog mag staan. Er is een terugkom actie voor geweest. Helaas was ik hier niet van op de hoogte. Bij het olieverversen wordt het pijl tot 1/4 boven minimum gevuld. Dit alles heeft te maken met de Biodiesel die aan de normale dielsel wordt toegevoegd. De diesel schijnt nu dunner te zijn geworden. Als de oliedruk te hoog wordt in het blok, wordt er olie via de uitlaat geloost. (Is wel spectaculair)
Zijn er mensen die hier iest van af weten?
Kan ik nu een andere pijlstok aan de importeur vragen?
Met vriendelijke groet, Roland.
V70 D5 185pk, 2006, geartronnic enz enz standkachel. 260 dkm.
Let op. De V70 gaf "storing motor management". Turbo viel even uit. Turbo-druk kwam terug en heel de straat achtem mij was net een mistbank. Dit afschuuwlijk roken duurde ovgeveer 4 kilometer. Daarna alles weer picobello in orde en enkele grijze haren rijker. Bij de dealer de boordcomputer laten uitlezen. Niets aan de hand. De monteur pijlde de olie en vond het oliepijl in orde. Daar was ik het niet met hem eens. Het pijl was een kwart boven minimum.
Wat was er nu aan de hand, ondergetekende heeft olie bijgevuld. Netjes tot bijna maximum. 0W30, long life. VOLVO is er achter gekomen dat het oliepijl niet zo hoog mag staan. Er is een terugkom actie voor geweest. Helaas was ik hier niet van op de hoogte. Bij het olieverversen wordt het pijl tot 1/4 boven minimum gevuld. Dit alles heeft te maken met de Biodiesel die aan de normale dielsel wordt toegevoegd. De diesel schijnt nu dunner te zijn geworden. Als de oliedruk te hoog wordt in het blok, wordt er olie via de uitlaat geloost. (Is wel spectaculair)
Zijn er mensen die hier iest van af weten?
Kan ik nu een andere pijlstok aan de importeur vragen?
Met vriendelijke groet, Roland.