Het was bij mij ook passen, meten en aanpassen. Zoals geleverd drukte de brug deuken in mijn motorkap, inkorten leverde aanliggen op brugsteun op. Na opnieuw meten, uitleggen, fabriceren en aanpassen past het perfect. En functioneert perfect!
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht: Locatie: De Bilt Berichten: 133 Geregistreerd: 10 / 2014
Ik neig steeds meer naar de aanschaf van een vpb voor mijn V70N. Vandaag wederom mijn dagelijkse klaverblad gereden waarbij ik mij steeds vaker erger aan het overhellen van de auto. Helemaal als je lichtere koekblikjes voor je ziet accelereren. En ik weet van mijn vorige V70 mėt hoe het ook kan. Die 2 meier is het mij dus eigenlijk wel waard maar toch zou ik nog graag willen weten waarom een vpb voor een V70n meer dan 2x duurder is dan die voor een Classic?
die man van de advertentie bovenaan staat ook op facebook, bij onderdelen volvo, en gaat weer een serie maken voor de N modellen, en volgens mij gaan ze rond de €80 kosten.
Dan hang je wel gelijk je motorsteun aan je chassis.
Levert dat problemen op? Volgens vivaperformance zijn er alleen voordelen:
We are proud to offer a complete replacement-mount solution, developed by ViVA Performance. These new mounts serve a dual purpose: 1) Eliminating ALL of the engine bar's unnecessary movement, thereby allowing the actual engine torque mounts to do their job and work properly. By limiting all of the engine bar's movement, engine power and control is maximized and transmission shifting is much smoother. 2) More importantly, the mount is actually converts the engine bar into a STRUT bar.
\NOTE: This kit mounts the strut bar much firmer than the stock rubber parts they replace and WILL transmit additional vibration. Especially if the motor mounts and or transmission mounts are worn and if installing in unison with upgraded poly engine and transmission mounts.
Eigenlijk moet je dus eerst alle overige motor rubbers vervangen en dan nog is er kans op meer vibraties. Bij de classic was er ook meer kans op vibraties als je de bovenste steun verving door een "harde" rubber.
Quote door ChrisMe
Van de IDP site
\NOTE: This kit mounts the strut bar much firmer than the stock rubber parts they replace and WILL transmit additional vibration. Especially if the motor mounts and or transmission mounts are worn and if installing in unison with upgraded poly engine and transmission mounts.
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht: Locatie: De Bilt Berichten: 133 Geregistreerd: 10 / 2014
Als ik het allemaal zo lees ben je financieel en qua comfort volgens mij beter af met een gewone originele standaard Volvo vpb. En waar gaat het nou uiteindelijk over. Rijden we in een prachtige V70 van € xK, ga je voor 100 euro beknibbelen op een discutabel product.
...waarbij ik mij steeds vaker erger aan het overhellen van de auto...
Volgens mij los je dit niet op met een veerpootbrug, eerder door een andere/dikkere stabilisator te monteren.
Als je het ene doet, moet je het andere niet laten. Het aanbrengen van een vpb verstijft je koets en bewerkstelligt een beter effect van je stabilisatiestang.
Het resultaat zal een geringer overhellen van je koets zijn.
...waarbij ik mij steeds vaker erger aan het overhellen van de auto...
Volgens mij los je dit niet op met een veerpootbrug, eerder door een andere/dikkere stabilisator te monteren.
Als je het ene doet, moet je het andere niet laten. Het aanbrengen van een vpb verstijft je koets en bewerkstelligt een beter effect van je stabilisatiestang.
Het resultaat zal een geringer overhellen van je koets zijn.
Kan zijn, maar dat ga je alleen merken (laat staan benutten) als je over maxverstappen-achtige rijkwaliteiten beschikt. Met alle resprect, maar ik geloof er werkelijk geen streep van dat je een loodzware, op veiligheid en comfort gerichte sedan/station als een S60/V70 echt dynamischer krijgt met een buis tussen de veerpoten. De ruimte waar je bij een S60/V70 een veerpootbrug plaatst is al één van de stijfste delen van de auto, want je zit vlak voor het schutbord waar de auto een groot deel van de torsiestijfheid aan ontleent.
Op m'n vorige trackdayautootje (een Ford Puma 1.7, als je erom lacht heb je er nooit in gereden) had er drie: tussen de veerpoten voor en achter en voor tussen de draagarmen. De enige die werkelijk wat toevoegde was de laatste, maar dat merkte je op straat nauwelijks.
Iemand ervaring met het verstevigen van de strutbar in het geval van diesel? Lijkt me niet verstandig om geheel op aluminium over te gaan, maar bijv. de PU-versie?