Veerpootbrug

Iemand ervaring?

 
 
 
 
 
FreddyNL
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: De Bilt
Leeftijd: 36
Berichten: 840
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Veerpootbrug

 · 
Posted: 30.12.2015 - 19:53  ·  #31
Ik heb de versie van IPD ondertussen iets meer dan een jaar onder de kap:





Wat ik er vooral van merk is dat de auto wat directer reageert op het stuur.
Is bijna tegelijkertijd gekomen met een Bilstein B12 onderstel (zat er net iets eerder onder dan dat de IPD set erop ging), mogelijk dat je met een standaard onderstel iets meer zal merken.
Vind het directere sturen wel fijner, maar zoals anderen ook al aan hebben gehaald voegt het voor normaal straatgebruik amper tot niets toe.

Extra trillingen oid. heb ik geen last van.

Op mijn andere auto heb ik een veerpootbrug, draagarmbrug en is het subframe extra verstevigd met een kruis erin en dat laatste is nog het meest merkbaar. (wat je nog meer merkt is een rolkooi, maar dat gaat voor op straat wel heel ver :bandit: )
Maar daarmee rijd, althans was ik regelmatig mee op het circuit of op de slalom te vinden en dan rijd je daadwerkelijk zo dat het merkbaar wordt.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 37
Berichten: 2763
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Veerpootbrug

 · 
Posted: 30.12.2015 - 20:09  ·  #32
@ Ferdi:

ik ben vooral benieuwd naar de trillingen; er gaan verhalen dat er meer motortrilling doorgegeven wordt, zeker in het geval van diesel.

Ben benieuwd naar de ervaring!

Sorry, overheen gelezen...
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Veerpootbrug

 · 
Posted: 30.12.2015 - 23:42  ·  #33
Quote door Janmulder

Iemand ervaring met het verstevigen van de strutbar in het geval van diesel? Lijkt me niet verstandig om geheel op aluminium over te gaan, maar bijv. de PU-versie?

Mijn motor kantelt nog steeds te veel.


Ik denk te weten wat je bedoeld, maar echt een strut bar is dat niet !

Helemaal alu kan wel trouwens en dan krijg je wel iets meer een strut bar effect http://www.vivaperformance.com/strut-bar-conversion-kit/ maar naar mijn mening zit een stut bar echt echt direct op de 3 bouten van de vering aan de voorzijde.

Zie de engine bar en een strut bar op deze afbeelding



Maar, hoezo kantelt je motor te veel ? Die 'Enige Bar" heeft best wat beweging als je m met de hand beweegt, maar dat is normaal.

PU versies gaan zeker verschil maken trouwens.
Er zijn ook mensen die vinden dat ze er iets aan comfort op in leveren met PU.
Domaso
 
Avatar
 
Subject:

Re: Veerpootbrug

 · 
Posted: 04.01.2016 - 09:35  ·  #34
Is er voor een S80 van 2005 ook een originele VPB te krijgen? Zo ja, heeft iemand een onderdeelnr voor me?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0