Geen ervaring mee. Over het algemeen geeft een veerpootbrug directer stuurgedrag. Houdt er wel rekening mee dat deze brug niet geschikt is voor een v70n/s60.
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht: Locatie: De Bilt Berichten: 133 Geregistreerd: 10 / 2014
Dat is toch gewoon een vpb met een kleurtje? Bij mijn vorige V70 heb ik die origineel voor €79 inclusief monteren gekocht, dus dit vind ik best duur voor blauwe lak onder je kap. Was trouwens wel een wereld van verschil weet ik nog. Stuurt veel directer, merkbaar stijvere carrosserie. Vooral rotondes waren veel leuker te nemen. Maar dat merk je pas goed als je er eerst geen had.
Volgens mij hebben de meeste V70's deze al een tijdje standaard maar ik kan het verkeerd hebben.
De veerpootbrug van die advertentie gaat niet passen. Daar ligt in jouw motorruimte de brug, waar je torsiesteun aan is opgehangen. Het is wel mogelijk een veerpootbrug in te bouwen, maar dat vraagt wat passen en meten. De ruimte is namelijk miniem, maar kan wel uitgenut worden. Zorg er wel voor, dat daadwerkelijk de veerpoten met elkaar verbonden worden en niet het omliggend plaatwerk, zoals een Zweeds bedrijf aanbiedt!
Volgens mij hebben de meeste V70's deze al een tijdje standaard maar ik kan het verkeerd hebben.
Jij doelt op de verbindingsbalk tussen de twee bovenste torsiesteunen, maar dat is geen veerpootbrug maar een flexibele verbinding.
Hier een foto van mijn blok, waar wel een VPB is gemonteerd.
Overigens gaat die van de advertentie in jouw auto niet passen...
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jij doelt op de verbindingsbalk tussen de twee bovenste torsiesteunen, maar dat is geen veerpootbrug maar een flexibele verbinding.
Hier een foto van mijn blok, waar wel een VPB is gemonteerd.
Overigens gaat die van de advertentie in jouw auto niet passen...
Hey, Pieter!
Jij hebt bij daglicht gefotografeerd en hebt je veerpootbrug wit geschilderd. Ik fotografeer 's nachts een zwart geschilderde veerpootbrug is een zwarte Volvo. Hij is er wel degelijk maar incognito. De functie heeft er nog niet onder geleden!
Fi-Wi
Forumlid.
Geslacht: Locatie: De Bilt Berichten: 133 Geregistreerd: 10 / 2014
Zeker als je zonder hebt gereden, gaat er een wereld van "strak rijden" open voor je.
En waarom niet standaard op een 2.5T ? Ach, er is nu weer iemand die weet wat hij wil! Vaderdag, verjaardag, sinterklaas of onder de kerstboom?
Ik heb ook een ervaring met een veerpootbrug. Een tikje van een andere auto op het linker voorscherm, wat zonder veerpootbrug relatief eenvoudig hersteld had kunnen worden, maar vanwege de veerpootbrug de hele voorzijde van de auto inclusief rechter zijde had ontzet.
Van mij hoeft 't zo nodig niet meer, een sloep als onze auto's maak je niet sportief met een stuk ijzer tussen de veertorens.
Veerpootbrug: Doen!
Verschil is er wel degelijk, maar ook afhankelijk van de rest van je onderstel.
Ik heb het op bijna al mijn auto's gehad en bij iedere wagen gaf het een duidelijke verbetering.
OttoV heeft daarnaast ook wel een punt, ieder voordel heb zn nadeel..