Hè, @bartk, vanwaar deze (scherpe) reactie? Hij zegt toch niets verkeerd? Enkel dat hij goede ervaring heeft met ABS, en niets slechts over Autodoc of Lemforder?
Lieve mensen, ik bedoelde dit niet.... Alleen idd dat Lemforder OE-Supplier is. En misschien dat ik een wat mindere ervaring heb met een remklauw van ABS. Maar schroef er vooral onder wat je zelf wilt!
Wat Autodoc betreft: prima bedrijf met prima spullen, maar qua levertijd en retour/garantie niet de simpelste.
Lieve mensen, ik bedoelde dit niet.... Alleen idd dat Lemforder OE-Supplier is. En misschien dat ik een wat mindere ervaring heb met een remklauw van ABS. Maar schroef er vooral onder wat je zelf wilt!
Wat Autodoc betreft: prima bedrijf met prima spullen, maar qua levertijd en retour/garantie niet de simpelste.
Jan, helemaal mee eens, ik heb tot dus ver ook alleen maar goede ervaring met Autodoc, maar Eric probeert Autodoc toch echt in een verdom hoekje te duwen, door toch wel te noemen dat je voor rotzooi bij Autodoc moet zijn.
Nou ja je besteld daar een onderdeel bijvoorbeeld een Lemforder en krijgt dan een Stark toegestuurd.
En met garantie is het een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Nu ook een defecte luchtmassameter van Denso garantie voordat het zover is dat het is opgelost ben je maanden verder.
Nou ja je besteld daar een onderdeel bijvoorbeeld een Lemforder en krijgt dan een Stark toegestuurd.
En met garantie is het een heel gedoe om het voor elkaar te krijgen. Nu ook een defecte luchtmassameter van Denso garantie voordat het zover is dat het is opgelost ben je maanden verder.
Ik ga hier geen winkel bespreking, van dit draadje maken ( van mij mag het zelfs ook verwijderd worden.
Maar als je je ergens scherp over uitlaat kun je scherp antwoord terug verwachten.
Wat Eric27 post heb ik ook meegemaakt, zonder bericht ineens een ander merk onderdelen krijgen, dus zijn opmerking komt niet uit de lucht vallen (ik bestel overigens de laatste tijd alleen nog maar op motointegrator.de, daar heb ik betere ervaringen mee uiteindelijk)
Oh.. Dacht dat er 2 waren per kant. Laatst had iemand hier een link naar een video of handleiding waar ze 2 dingen vervangen hadden leek het, kan hem natuurlijk niet zo snel terug vinden.
Even een foto gejat uit een ander topic, de korte gebogen stang met kogel aan het eind is de enige die vervangen hoeft te worden?
Aan die korte gebogen stang zit nog een stang die het hoesje ingaat. De binnenste suurkogel. Deze zou ik ook vervangen nu je toch bezig bent kost niet veel en dan weet je zeker dat alles nieuw is. Ook daar kan speling in ontstaan.
Ik moest de binnenste loshalen om de buitenste er af te krijgen (borgmoer zo vast dat ik hem er af heb moeten slijpen in de bankschroef). Dus toen had ik wel spijt dat ik ze niet gewoon compleet besteld had (binnen + buiten + stofhoes is ook vaak als set verkrijgbaar).
Nu te laat maar voor mijn V70 D5 begin 2004 hadden ze de foute fusee geleverd ondanks uitgebreide controles. Heeft dit ook met de draagarm te maken? Ik heb volgens mij aluminium draagarmen en een 12mm fusee kogel met conische moer. Is de stalen draagarm uitwisselbaar en heb je dan een 14mm fusee met platte moer?
Onderstaande foto van de net losgedraaide conische moer links onder en de nieuwe moer van de net uit de verpakking gehaalde fuseekogel rechts boven.
En toch even de opmerking dat ik met Autodoc dezelfde ervaring heb als anderen: zonder bericht een ander merk (zogenaamd beter...) en garantie op niet passende rommel (4 afzonderlijke maten en hoeken van een condensor klopten niet) vertikken ze te geven, ondanks dat de vervanger daarvan OOK bij hen gekocht is en op alle punten wel naadloos past.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
De draagarmen, fuseekogels en stabilisatorstangetjes voor zijn inmiddels vervangen. Schokdemper heb ik uit de D5 gehaald (die waren nog niet zo oud) en overgezet.
Stabilisatorstangetjes en schokdempers achter liggen hier, moeten er nog onder.
Stuurstang buiten kreeg ik niet los. Auto stond bij Frank op de brug en kon veel doen maar na 9 uur was ik er wel klaar mee. Sleutel 8 bovenop de stuurkogel en losdraaien met een grote sleutel, maar hij draaide het bovenste puntje door mijn sleutel 8 heen.
Geprobeerd met een sleutel 8 van Frank maar die brak gewoon doormidden zo vast zaten ze aan beide kanten.
Frank gevraagd, met warm stoken zou het moeten lukken denken we.
En de stuuruitslagbegrenzers, die zitten gewoon geklikt lijkt het? Eruit slaan en in de nieuwe armen klikken?