Ik rij nu een paar dagen met deze wielen, en elke keer als ik mijn auto zie denk ik: wauw dat ziet er strak uit!
Ik vind ook het totale plaatje qua rijden beter, rijden op klinkers voel ik minder, korte richels worden beter gedempt, en lange bochten en bochten met wat hogere snelheid gaat ook heel mooi. Minder overhellen, en de neus blijft mooi vlak. 1 achterband gonst nog wat, deze is ook wat golvend afgesleten aan de binnenkant.... Risico van gebruikt rubber.
Alleen 1 ding: als ik mijn oprit afrij (klein beetje hoogteverschil) moet ik kort draaien en voel ik het buitenwiel wringen over de straat, dit had ik met de 16" niet. Herkent iemand dit? Hij is recent nog uitgelijnd. (En kan me niet voorstellen dat er bij 16" anders wordt uitgelijnd dan bij 17")
Alleen 1 ding: als ik mijn oprit afrij (klein beetje hoogteverschil) moet ik kort draaien en voel ik het buitenwiel wringen over de straat, dit had ik met de 16" niet. Herkent iemand dit? Hij is recent nog uitgelijnd. (En kan me niet voorstellen dat er bij 16" anders wordt uitgelijnd dan bij 17")
Klopt. Dat heb ik ook ...
Velgen zijn nagenoeg identiek aan Cassiopeia's qua geometrie; 7,5 x 17, ET49 (50 voor de Cassie's).
Ik dacht alleen dat het bij mij aan het breedteverschil lag. Ik heb 225/45-17 op de zomerset en 205/55-16 op de winterset ...
Heb net nog even gecheckt, de wintervelgen zijn 6,5 x 16", ET43 ...
Misschien ligt het dan toch aan de ET waarde .. ? :noidea: