Velgen weer als NIEUW

OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

Re: Velgen weer als NIEUW

· 
Posted: 11.02.2014 - 09:20  ·  #16
Ziet er netjes uit hoor, maar om je velgen schoonmaken met een concentraat waar onder andere zwavelzuur in zit... Wil wel geloven dat je 't daarmee schoonkrijgt, maar ik gebruik liever wat milder spul dat minstens zo effectief is.

Dit soort materialen is ongetwijfeld prima voor onbehandeld aluminium, maar kan nooit goed zijn voor lak/rubber.
brecola
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 11.02.2014 - 16:37  ·  #17
Hallo Ottov,

Ik snap je helemaal, ik gebruik ook liever eenmalig milder spul, maar zoals ik al schreef kreeg ik ze daarmee niet mooi, het was dus een keuze of met vieze zwarte ingevreten velgen rondrijden of ze helemaal laten stralen spuiten ect.
Ik zou niet weten hoe je ze anders weer zo zou moeten krijgen, en een keer dit spul tja het zal misschien wel iets aantasten anders krijg je dat aangevreten rotzooi er denk ik ook niet uit.
Maar het gaat om een winterset en als ik zo om ons heen kijk zie ik veel vieze wielen in de winter en weinig mooi spul, ik houd ze nu gewoon wekelijks schoon met een sopje en gewone vegelreiniger.
Als het in deze weken er anders uit gaat zien laat ik het zeker weten.
Heb jammergenoeg nog van niemand in mijn omgeving of op internet kunnen vinden waar ik ze dan wel mee schoon had kunnen krijgen, dus was dit de keuze.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 11.02.2014 - 19:57  ·  #18
Ik gebruik in dat soort gevallen een goedkope (weliswaar wat agressievere) velgenreiniger van bijvoorbeeld Halfords en daarna Iron-X van CarPro. Dat is een middel dat ijzervervuiling/vliegroest verwijdert, en met name dat veroorzaakt 'ingevreten' vervuiling. Als ze schoon zijn even goed in de wax zetten (geen Turtle) en je houdt ze vervolgens heel makkelijk schoon. Ik heb volgens mij in 't poetstopic plaatjes van voor/na.

Maar ieder z'n methodes :-)
koopje
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 14.02.2014 - 00:46  ·  #19
Quote door koopje

Quote door Solitaire

Zoals tienklepper en ProVolvo reeds melden:

Tast dit niet de blanke lak en banden aan?

Ik heb zojuist het product besteld en ga als ik het binnen krijg wat proeven uitvoeren op wat velgen en banden die ik toch niet in de verkoop doe.
Het resultaat zal ik uiteraard hier delen. want daar hebben we dan toch allemaal een voordeel mee.

gr. Andor

Heb op verschillende velgen het product uitgeprobeerd, zowel velgen zonder- als met banden.
Er waren velgen bij die ik met een goed reinigingsproduct niet schoon kreeg en nu wel.
Ook nadat ik het product ongeveer een kwartier had laten intrekken geen beschadigingen o.a. aan blanke lak of rubber waargenomen.
Na het reinigen goed afgespoeld met kraanwater en laten drogen
Ik heb het product 1/3 vermengd met water.
Na mijn ''onderzoek'' denk ik dat ik een goed middel heb gevonden voor het reinigen van lichtmetalen velgen als deze met een ''gewoon schoonmaakmiddel'' niet te reinigen meer zijn.
Blijf er natuurlijk bij dat regelmatig goed schoon houden van de velgen een must is om ernstige vervuiling en corrosie te voorkomen, en dat kan gewoon met een emmertje sop :-)

gr. Andor
brecola
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 14.02.2014 - 12:05  ·  #20
Hallo Andor,

Dat is mooi om te horen, je omschrijft het precies zoals ik het ook had en het was ook mijn laatste hoop.
Nu goed bijhouden met een sopje en de velgen blijven mooi. :-)
robk
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 08.10.2015 - 23:34  ·  #21
Product van Zep (aluminiumcleaner) bevat fluorwaterstofzuur. Dat is dus echte rotzooi. Tast alles aan en ook je handen. Staan laten dus.kijk maar eens op wikipedia: waterstoffluoride.
Succes
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

· 
Posted: 09.10.2015 - 00:07  ·  #22
Quote door robk

Product van Zep (aluminiumcleaner) bevat fluorwaterstofzuur. Dat is dus echte rotzooi. Tast alles aan en ook je handen. Staan laten dus.kijk maar eens op wikipedia: waterstoffluoride.
Succes

Ik lees in dat artikel: "In verdunde oplossingen van waterstoffluoride wordt het veelal gebruikt als velgenreiniger"

Prima spul voor dit gebruik dus :happy:

Selected quotes for multi-quoting:   0