hallo allemaal,
ik breek mij al een tijdje het hoofd over het volgende;
een jaar ofzo geleden was mijn blowermotor (v70 2.5tdi van 1998) kapot en heb ik een nieuwe geïnstalleerd (een tweedehands, maar als je hem aanzet loopt ie als een tierelier)
nu is het alleen zo dat als ik de blower volle bak aanzet, er maar heel weinig uit de ventilatorgaten komt. Ik heb de motor eruitgehad, de polen verwisseld (misschien draaide ie verkeerd om? het is van origine een engelse blower), het voorfilter onder de motorkap eruit zodat er genoeg binnenkomt...kortom, alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Het lijkt wel of er iets verstopt zit in die centrale verdeelkast waar een roer zit om e verschillende standen te regelen. Ik heb geprobeerd de boel door te blazen maar zonder effect; raar daarbij is overigens dat ik als bijvoorbeeld de stand boven/voor instel en ik sluit alle uitgangen behalve één om daarna in die ene de compressor te zetten, dan komt er niks uit de boven (voor de voorruit dus) ventilatoropeningen terwijl je zou verwachten van wel.
kan ik zelf het dashboard verwijderen om r beter overzicht op te hebben, is dat moeilijk?
zijn er mensen hier met soortgelijke problemen, danwel oplossingen??
ik hoor het graag van u.
vriendelijke groet,
Pieter uit Frankrijk.
p.s. een heel ingewikkeld verhaal, alleen te lezen door leden die het ding regelmatig in handen hebben gehad, is nog wel het volgende; deze blowmotor komt dus uit een engelse auto...ik moest mijn eigen oude behuizing bewaren en deze motor erop monteren. nu heb ik het idee dat het afsluitrubber dat het plastic deksel (welke je ziet als je onder het dashboard naar de blowermotor kijkt) af moet sluiten 'verkeerdom' erop zit. er zitten afstandshouders op dat rubber die naar mijn mening maken dat ie juist niet afsluit. ik zou foto's kunnen plaatsen...ik heb het inmiddels veranderd, want ik voelde gewoon lucht lopen langs die plastic afsluitklep (nogmaals; die klep die je ziet onder het dashboard), maar goed, wat betreft de kracht haalt het niks uit dus misschien draai ik die hele operatie weer terug.
ik breek mij al een tijdje het hoofd over het volgende;
een jaar ofzo geleden was mijn blowermotor (v70 2.5tdi van 1998) kapot en heb ik een nieuwe geïnstalleerd (een tweedehands, maar als je hem aanzet loopt ie als een tierelier)
nu is het alleen zo dat als ik de blower volle bak aanzet, er maar heel weinig uit de ventilatorgaten komt. Ik heb de motor eruitgehad, de polen verwisseld (misschien draaide ie verkeerd om? het is van origine een engelse blower), het voorfilter onder de motorkap eruit zodat er genoeg binnenkomt...kortom, alles geprobeerd maar ik kom er niet uit. Het lijkt wel of er iets verstopt zit in die centrale verdeelkast waar een roer zit om e verschillende standen te regelen. Ik heb geprobeerd de boel door te blazen maar zonder effect; raar daarbij is overigens dat ik als bijvoorbeeld de stand boven/voor instel en ik sluit alle uitgangen behalve één om daarna in die ene de compressor te zetten, dan komt er niks uit de boven (voor de voorruit dus) ventilatoropeningen terwijl je zou verwachten van wel.
kan ik zelf het dashboard verwijderen om r beter overzicht op te hebben, is dat moeilijk?
zijn er mensen hier met soortgelijke problemen, danwel oplossingen??
ik hoor het graag van u.
vriendelijke groet,
Pieter uit Frankrijk.
p.s. een heel ingewikkeld verhaal, alleen te lezen door leden die het ding regelmatig in handen hebben gehad, is nog wel het volgende; deze blowmotor komt dus uit een engelse auto...ik moest mijn eigen oude behuizing bewaren en deze motor erop monteren. nu heb ik het idee dat het afsluitrubber dat het plastic deksel (welke je ziet als je onder het dashboard naar de blowermotor kijkt) af moet sluiten 'verkeerdom' erop zit. er zitten afstandshouders op dat rubber die naar mijn mening maken dat ie juist niet afsluit. ik zou foto's kunnen plaatsen...ik heb het inmiddels veranderd, want ik voelde gewoon lucht lopen langs die plastic afsluitklep (nogmaals; die klep die je ziet onder het dashboard), maar goed, wat betreft de kracht haalt het niks uit dus misschien draai ik die hele operatie weer terug.