Ventilatie problemen Airco.

ECC

thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

Ventilatie problemen Airco.

· 
Posted: 02.09.2015 - 15:07  ·  #1
Zal de klacht z.g.a.m. beschrijven. Sinds een halfjaartje werkt mijn ventilatie van het interieur niet meer zo goed. Wanneer ik de ontwasemingsknop aanzet blaast hij aan de bestuurderskant maar op halve kracht. Aan de bijrijderkant nog minder. Zie soms ook dat alleen daar nog enig condens op het raam zit. Wanneer ik echter de airco op 16 graden zet blaast hij aan beide kanten voluit. Ook de bijrijderkant. Alleen de draaiknop van de temperatuur aan de bijrijderkant functioneert niet. Heb de airco al laten checken en laten bijvullen, geen verandering. Dan nog het volgende; wanneer ik de airco aan heb, zie ik soms rook uit de roostertjes komen alleen aan de bijrijderkant. Vreemd!! Zou het kunnen dat de ECC unit stuk is? Heeft deze Volvo V70 misschien twee ventilatoren? Wie kan mij helpen.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

Re: Ventilatie problemen Airco.

· 
Posted: 02.09.2015 - 16:10  ·  #2
Om te beginnen; heb je de binnentemperatuur sensor ventilator gechecked? Deze kan voor vreemde verschijnselen zorgen, of dit alles dekt ?? beschrijving how to : topic.php?t=12068&page=1&fup=179129#real179129

je hebt vast geen twee ventilatoren maar er is wel een regeling op beide zijden mbv kleppen van toepassing. Bum?
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 02.09.2015 - 17:04  ·  #3
Dat wat Frank (grunns60) zegt en:

Mijn nummer één advies zou zijn om te laten uitlezen... Met VIDA/DiCE moet een probleem in de CCM (zo heet de Climate Control Module bij Volvo) ook naar boven komen, vooral als de verwachte klepinstellingen niet overeenkomen met de werkelijke.

De CCM regelt zelf de luchtstroom, er zou dus minder lucht uit bepaalde roosters kunnen komen dan je verwacht. Door op het "poppetje" te klikken (en de auto-stand daarmee te overschrijven) kun je het wel beïnvloeden. De roosters op je dashboard aansturen betekent dat je op het hoofd van het poppetje moet klikken :)

Een beetje "rook" is normaal (het is overigens hopelijk voor jou condens/wolkjes), vooral bij grote temperatuurverschillen en hoge luchtvochtigheid. Ik heb het wel eens 's avonds; niet zozeer zichtbaar alswel dat dan in eerste instantie de voorruit eerst beslaat en dan weer ontwasemt.

Ik zou het dan wel uit alle roosters verwachten, maar gezien de mogelijke problemen met kleppen/motortjes enzo stroomt het daar misschien niet zo hard.
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.09.2015 - 18:46  ·  #4
Zal in het weekend eens op onderzoek gaan. Zal beginnen met het propellertje. Bedankt voor de tip.
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 16:34  ·  #5
Beste, heb in het weekend het rotortje eruit gehaald en schoongemaakt. Zit naast raamverwarming. Na schoonmaken weer terug geplaatst en kreeg de indruk dat de ventilatie iets krachtiger is. Maar naar mijn idee niet optimaal. Zal eens het hele circuit nalopen om te zien of ergens iets niet goed zit.
splinter
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 29.09.2015 - 22:08  ·  #6
Temp sensor voor het ventilatortje was niet kapot?
thuur-2210
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.09.2015 - 10:33  ·  #7
Had het idee dat dit niet het geval was. Zag er verder goed uit. Weet niet hoe je dit moet doormeten? zag alleen twee koperdraadjes naar voren lopen. Zaten niet los, dat weet ik wel.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 30.09.2015 - 18:03  ·  #8
even deze goed bekijken wat lager op de pagina:
topic.php?t=8648&highlight=tem…rco&page=3

Selected quotes for multi-quoting:   0