Hallo allemaal,
Heb me zojuist maar even vooregsteld op het voorstel topic, maar heb ook een vraag.
Ik heb een Volvo S80, 2.5T uit 2003, 330.000 km, distributieriem zojuist vervangen, laatste twee jaar alleen APK en geen grote beurt (dus ook geen nieuwe filters).
Probleemloos rijden altijd tot een week geleden. Na het starten begon meteen de ventilator te draaien en vrij luidruchtig zoals normaal gesproken alleen gebeurt als je lange tijd in een file staat. Na het afzetten van de motor na de rit, blaast hij nog een seconde of drie na en dan staat hij ook stil.
Naar garage geweest. In eerste instantie dachten ze de koeltemperatuur sensor (geen idee of die erin zit, ik ben geen techneut) en daarna hebben ze hem uitgelezen. De foutmelding gaf aan: lekkage tussen gasklephuis en nog iets, helaas ben ik die andere naam vergeten. Na de boel gereset te hebben, kwam er opeens geen foutmelding meer. Men dacht aan een vroegere storing die nog in het geheugen zou zitten.
In ieder geval gebeurde er drie dagen lang niets als ik de auto startte, dus ik dacht dat het hiermee opgelost was. Echter de laatste twee dagen begint hij meteen weer te blazen als ik de auto start, althans het duurt een seconde of vijf en dan hoor je de ventilator op toeren komen naar, zo lijkt het, vol vermogen. Afzetten van de motor en hij stopt meteen. Maar dit gebeurt dus al bij een volledig koude motor en ook na een rit, dus iedere keer bij starten van de motor.
Heeft iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
Heb me zojuist maar even vooregsteld op het voorstel topic, maar heb ook een vraag.
Ik heb een Volvo S80, 2.5T uit 2003, 330.000 km, distributieriem zojuist vervangen, laatste twee jaar alleen APK en geen grote beurt (dus ook geen nieuwe filters).
Probleemloos rijden altijd tot een week geleden. Na het starten begon meteen de ventilator te draaien en vrij luidruchtig zoals normaal gesproken alleen gebeurt als je lange tijd in een file staat. Na het afzetten van de motor na de rit, blaast hij nog een seconde of drie na en dan staat hij ook stil.
Naar garage geweest. In eerste instantie dachten ze de koeltemperatuur sensor (geen idee of die erin zit, ik ben geen techneut) en daarna hebben ze hem uitgelezen. De foutmelding gaf aan: lekkage tussen gasklephuis en nog iets, helaas ben ik die andere naam vergeten. Na de boel gereset te hebben, kwam er opeens geen foutmelding meer. Men dacht aan een vroegere storing die nog in het geheugen zou zitten.
In ieder geval gebeurde er drie dagen lang niets als ik de auto startte, dus ik dacht dat het hiermee opgelost was. Echter de laatste twee dagen begint hij meteen weer te blazen als ik de auto start, althans het duurt een seconde of vijf en dan hoor je de ventilator op toeren komen naar, zo lijkt het, vol vermogen. Afzetten van de motor en hij stopt meteen. Maar dit gebeurt dus al bij een volledig koude motor en ook na een rit, dus iedere keer bij starten van de motor.
Heeft iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?