Met de koudere temperaturen van afgelopen week valt me op dat ik in het begin van een rit een vervelende penetrante geur in het interieur krijg. Het ruikt naar verbrande diesel, dezelfde lucht die je achter de auto ruikt wanneer de auto met een koude motor stationair draait. Ik heb het alleen met een koude motor, zodra alles warm is blijft de geur weg. Dit hoort natuurlijk niet en gezond is het evenmin. Zeker met 2 kleine kinderen in de auto.
De verstuivers zijn droog en ook zie ik geen lekkage bij de retourslangen.
Interieurfilter is 8000km geleden vervangen (normale pollenfilter).
Net een nieuwe APK dus ik neem aan dat ze de uitlaat gecontroleerd hebben op dichtheid?
Zou er toch ergens een pakking lekken die dicht gaat bij warme motor? Uitlaatspruitstuk oid? Hoe kan je dit het beste controleren?
Of carterventilatie? Maar waarom dan alleen met koude motor?
De verstuivers zijn droog en ook zie ik geen lekkage bij de retourslangen.
Interieurfilter is 8000km geleden vervangen (normale pollenfilter).
Net een nieuwe APK dus ik neem aan dat ze de uitlaat gecontroleerd hebben op dichtheid?
Zou er toch ergens een pakking lekken die dicht gaat bij warme motor? Uitlaatspruitstuk oid? Hoe kan je dit het beste controleren?
Of carterventilatie? Maar waarom dan alleen met koude motor?