Ben er nu achter dat het nieuwe blok (D5244T10) er eerst kwam met een gemiddeld verbruik van 6,4 l/100km en later in 2010 dit opeens 5,4l/100km was geworden.
Een dealer vertelde me dat dit alleen een electronische (mapping) aanpassing van het management was zonder mechanishe aanpassingen, maar wist niet of dit zo toe te passen was op een iets oudere versie.
Volvo nederland kan mij helaas niet vertellen of als je er eentje van de 1e lichting hebt je deze eenvoudig kunt anpassen naar de 2 lichting van half 2010.
Uiteindelijk uitgekomen bij RICA en die konden me vertellen dat als ik een V70 met dit blok zou hebben (modeljaar 2010/2011) zij er een identieke eco tuning op los zouden laten en dus het verbuik t.o.v. de 6,4l/100km versie aanzienlijk zou moeten verbeteren. Dit kost natuulijk wel weer duiten, maar geeft me dan wel wat meer opties. Veel auto's die af fabriek 6,4/100km verbruiken (volgens CVO/COC) worden geadverteerd met een verbruik van 5,4l/100km terwijl dit dus niet correct is.
Derk
Een dealer vertelde me dat dit alleen een electronische (mapping) aanpassing van het management was zonder mechanishe aanpassingen, maar wist niet of dit zo toe te passen was op een iets oudere versie.
Volvo nederland kan mij helaas niet vertellen of als je er eentje van de 1e lichting hebt je deze eenvoudig kunt anpassen naar de 2 lichting van half 2010.
Uiteindelijk uitgekomen bij RICA en die konden me vertellen dat als ik een V70 met dit blok zou hebben (modeljaar 2010/2011) zij er een identieke eco tuning op los zouden laten en dus het verbuik t.o.v. de 6,4l/100km versie aanzienlijk zou moeten verbeteren. Dit kost natuulijk wel weer duiten, maar geeft me dan wel wat meer opties. Veel auto's die af fabriek 6,4/100km verbruiken (volgens CVO/COC) worden geadverteerd met een verbruik van 5,4l/100km terwijl dit dus niet correct is.
Derk