Kijk!!! En dat zegt wat over het merk! Dat Volvo-V70 hier maar eens een puntje aan kan zuigen!! Wij houden van onze auto's! Blijkbaar zijn er mensen die onze mening niet delen... BAMMMM! Hun verlies voor nu en de toekomst!
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 39921 Geregistreerd: 07 / 2009
Dus ik zie geen probleem, anderen moeten mij ook geen problemen aanpraten die ik niet heb. Ik ben tevreden... PUNT...
Zo is dat !
Je koopt de auto voor jezelf en als anderen daar anders over denken, so be it.
Wel opmerkelijk, alle mensen, die destijds zo'n negatief commentaar hadden rijden nu zelf ook in een V70.
Maar 1/14 wordt met de huidige normen niet meer als zuinig gezien..
Hmmm, het zal m,n leeftijd wel zijn, maar wat een gez..... over verbruik, tssssssssssssssssssss
Koop dan een een .............kleine zeer zuinige............... en ga lekker tuffen in een
zuinig koekblik en niet in een echte auto, Tssssssssss
Scheelt een hoop ergernis
Maar 1/14 wordt met de huidige normen niet meer als zuinig gezien..
Hmmm, het zal m,n leeftijd wel zijn, maar wat een gez..... over verbruik, tssssssssssssssssssss
Koop dan een een .............kleine zeer zuinige............... en ga lekker tuffen in een
zuinig koekblik en niet in een echte auto, Tssssssssss
Scheelt een hoop ergernis
Hier sluit ik me geheel bijaan Ad! Niet Volvo-waardig zoals sommigen op het verbruik van onze auto's reageren.
Koop dan een een .............kleine zeer zuinige............... en ga lekker tuffen in een
zuinig koekblik en niet in een echte auto, Tssssssssss
Scheelt een hoop ergernis
Ik ken nu 2 mensen, welke nu nog rondlopen met dank aan de "zuipschuit".
Een ervan is een man die ik gesproken heb bij de Volvospecialist.
Hij had 2 weken voordien een S60 gekocht voor zijn vrouw, die eigenlijk zelf zo'n koekjesblik wilde.
Ze waren daar voor een andere S60 en zijn vrouw wilde niets anders meer.
Ik vroeg haar, smaak te pakken ?
Nee, de S60, welke ze 2 weken geleden gekocht hadden was total loss !
Was het inderdaad een koekjesblik geweest, dan had zij het niet meer kunnen vertellen.
De andere was een vriend van mij.
Hij is losgeknipt m.b.v. Vrachtwagengereedschap.
Was het met het normale gereedschap geweest, dan hadden ze dit voor de nabestaanden moeten doen, aldus de brandweerman.
Ik neem het verbruik op de koop toe, want als het eens goed mis gaat, dan heb je in de "zuipschuit" wel een grote overlevingskans.
Vergeet dan even niet dat er meerdere standen zijn als alleen "volgas".
Ach Tris, zodra de stage zero tuning definitief is afgerond, dan heb jij ook zulke verbruikswaardes.
Zelfs met jouw rijstijl.
een van de Maserati-vrienden heeft ooit met 130 km/h zijn biturbo tegen de vangrail gezoend, en potverdrie, het zag er bewonderenswaardig netjes verkreukeld uit. Keurige kreukelzone. Google maar eens op maserati biturbo ongeluk, dan kom je de foto wel ergens tegen; een witte 222.
Liever zou ik in de V70 zitten, uiteraard.
Grootste problem is het gewicht i.c.m. inzet in stadsverkeer waarbij het grote gewicht aan het rollen gebracht moet worden.
Ik denk dat veel automobilisten jaloers zijn op een verbruik van net geen 1 op 10 op LPG i.c.m. een automaat in een limousine achtige wagen met 170PK met snelheden die vaak boven de 120km/uur liggen.
Ik moet nog zien wat het blokkie uit de jaren 90 gaat doen bij gelijkwaardige inzet 1135KG / 140 PK versus 1529kg en 170 PK. De 140PK versie draait 1000 toeren meer bij gelijke snelheid. Ik denk dat ook bij die auto 1 op 10 of misschien iets zuiniger het maximaal haalbare is.
Het grote verschil wordt dan het comfort, waarbij hooguit de Volvo het moet afleggen qua rijbeleving & weggedrag. Maar in alle andere opzichten petje af voor de mooie 5 cylinders van Volvo. Een soort gelijk plaatje lijkt zich af te tekenen bij Mazda met de Sky-active motoren. Voldoende reserves om ondanks ongunstige cijfers op papier er toch best wel netjes uit te komen kijkend naar het verbruik.
Qua motoren staat op dit moment in mijn lijstje twee japanners welke in aanmerking zouden komen voor vervanging van de Volvo :
1. Mazda's skyactiv 6 serie
2. Honda's Accord 2.4
Beide in sedan vorm. Beiden atmosferische blokken en beiden in staat om relatief zuinig te cruisen. De laatste is waarschijnlijk ook nog LPG baar tot zeer recent. Ergo success verzekerd qua prijs per km in termen van brandstofkosten. Een moderne Volvo zie ik dit niet na doen, hooguit een leuke V8 of T6 met 6 in lijn. Maar dan wel op LPG.