Jep, ik ben fan van de filosofie van Mazda (en ik ben stiekem sowieso Mazda fan..). Normale N/A motoren optimaliseren en het gewicht verlagen. Volgens mij werkt dat veel beter, zeker met de levensduur in het achterhoofd. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n modern geblazen 1.6 eco-blokje met tussen de 150 en 200 pk zonder problemen 250k km draait.
Wat verbruik betreft, m'n S80 valt mij tot nu toe niks tegen. Volgens de boordcomputer heb ik sinds dat ik hem heb afgelopen zaterdag, gemiddeld 9,5L/100KM verbruikt (tot nu toe bijna 400 km gereden). Daar zat een hoop verkeer in de bebouwde kom bij, en natuurlijk vaak de auto even 'uitproberen' (met vrienden, vaders, opa's en ooms ). Op de provinciale weg met 80 km/h op de cruise-control ligt het verbruik rond de 6,5~7L/100 KM. Bij de 120 km/h rond de 8L/100KM. Valt mij niks tegen voor een auto met 210pk en bijna 1600 kg
Wat verbruik betreft, m'n S80 valt mij tot nu toe niks tegen. Volgens de boordcomputer heb ik sinds dat ik hem heb afgelopen zaterdag, gemiddeld 9,5L/100KM verbruikt (tot nu toe bijna 400 km gereden). Daar zat een hoop verkeer in de bebouwde kom bij, en natuurlijk vaak de auto even 'uitproberen' (met vrienden, vaders, opa's en ooms ). Op de provinciale weg met 80 km/h op de cruise-control ligt het verbruik rond de 6,5~7L/100 KM. Bij de 120 km/h rond de 8L/100KM. Valt mij niks tegen voor een auto met 210pk en bijna 1600 kg