Met een V70 2.5 20V met een vlotte rijstijl heb ik een autoweggebruik van 9.4L/100km volgens de boordcomputer en die is aardig precies.
Korte stukkies doet ie 11.4L/100km wederom met een vlotte rijstijl.
En als ik echt haast heb of gewoon eens zin om wat laag te vliegen en dat gaat nog behoorlijk aardig ook met die 170 paardjes dan wilt het verbruik makkelijk vervelend hoog te worden maar dan praat ik over Duitse snelheden en dan moet je overal op letten behalve je verbruik
Voor alle duidelijkheid de auto is (inmiddels) technisch en motorisch in topconditie, compressie is 10.0-10.3, LMM uiteraard in orde, nieuw Simons uitlaatsysteem (RVS) vanaf de Kat voor betere ademhaling, nieuwe filters, irridium bougies, blok geflushed en Castrol Edge erin, injectoren gereinigd etc etc
Daarnaast (heel belangrijk) controleer ik iedere tankbeurt de bandenspanning en rij ik met iets breder dan standaard breedte goede banden (breder veroorzaakt meer verbruik en er zijn best wel verschillen in rolweerstand bij de verschillende merken banden) etc etc
Hoe dan ook denk niet dat je met een V70 verbruikscijfers haalt die je met een Ka haalt of je moet met de Ka tekeer gaan en bij de V70 alleen naar het gaspedaal kijken
Het ding heeft de luchtweerstand van een tuinhuisje, weegt toch ruim 1500-1600kg en is gebouwd om compromisloos lekker comfortabel met lekker veel ruimte kilometers te vreten en dat doet het ding als de beste.