Verbruik na tuning

Rendabel?

 
 
 
 
 
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 07.01.2016 - 20:03  ·  #91
Er zit al , en het verschilt nogal met de calorische waarde van lpg .
Maar in het goede geval 10% en in slechste geval bijna 20% minder dan benzine .
In het laatste geval moet je er dus al 20% meer inspuiten om hetzelfde te bereiken als bij benzine .
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 07.01.2016 - 21:03  ·  #92
Alleen om maar even aan te geven dat je onmogelijk hetzelfde rendement kan halen als dat je op benzine rijdt .
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1941
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 07.01.2016 - 22:07  ·  #93
Quote door VolvoS60Racer

Wek ik soms de suggestie dat een auto op LPG net zo veel moet verbruiken als diezelfde auto op benzine? Algemeen bekend is dat LPG minimaal 20% meer verbruik heeft.


Ik snap je reactie niet ???
Ik zeg nergens dat JIJ ergens zegt dat dat zo is .
Ik geef alleen maar aan dat je meer GAS nodig hebt voor dezelfde arbeid .
Relax
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 07.01.2016 - 22:46  ·  #94
Vraag me af....
Invloed van het koude weer (langer op de choke) ?
(Ongemerkt) vlotter optrekken ?
Of toch iets met de mapping ?
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 07.01.2016 - 23:04  ·  #95
Ik zou beginnen met het real time uitlezen injectietijden / fuel trim bij zowel benzine als LPG gebruik, en kijken of dit verandert bij overschakeling op LPG.
Dan kan je 'compensatie gedrag' door te kleine injectoren of andere software mapping wellicht boven water krijgen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 08.01.2016 - 00:43  ·  #96
Ik denk zeker dat dit de richting is waar je het moet zoeken.
Maar ik vraag me nog iets af.....
De tuning...., geoptimaliseerd voor benzine, maar hoe zit dit met de instellingen van de LPG ?
Persoonlijk zou ik eerst eens contact opnemen met Volvotune en hem dit verhaal voorleggen.
Bi-feuls zijn er niet zo veel, wellicht dat deze een andere instelling vereisten ?
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 08.01.2016 - 16:39  ·  #97
Quote door Bigdog

Ik denk zeker dat dit de richting is waar je het moet zoeken.
Maar ik vraag me nog iets af.....
De tuning...., geoptimaliseerd voor benzine, maar hoe zit dit met de instellingen van de LPG ?
Persoonlijk zou ik eerst eens contact opnemen met Volvotune en hem dit verhaal voorleggen.
Bi-feuls zijn er niet zo veel, wellicht dat deze een andere instelling vereisten ?


Moet over een maand of wat toch nog na volvotune, als ik al mijn spul binnen krijg voor de elektrische zijspeigels. kan ik het gelijk even vragen :)

bedankt voor jullie feedback jongens ik hou jullie op de hoogte
karlie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Leeftijd: 48
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 09.01.2016 - 21:01  ·  #98
Krijgen leden van het forum ook nog een soort korting van volvotune?
Ik heb nu 163 pk en Obbe adviseerde me de ecotuning te doen van 225 pk...
Ben benieuwd of leden een soort discount krijgen...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 10.01.2016 - 02:18  ·  #99
Ik weet niet hoeveel haast je hebt, maar ik verwacht dat er over niet al te lange tijd een meeting bij hun gaat plaatsvinden.
Daar kun je je auto ook laten tunen voor een gereduceerd tarief.
karlie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen
Leeftijd: 48
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 10.01.2016 - 12:44  ·  #100
Ik kan nog wel even wachten hoor..... Maar daar meeten klinkt goed...
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Aalten
Leeftijd: 31
Berichten: 334
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 27.02.2016 - 20:27  ·  #101
Quote door VolvoS60Racer

Quote door VolvoS60Racer

De vraag is of een Bifuel met een aparte ECU werkt voor de LPG, of dat ie in de benzine computer zit verwerkt.

Ik heb bij mijn Nep-Volvo vandaag de grotere injectoren gemonteerd. Bij volgas heb ik nu een inspuittijd die ligt rond de 16ms. Dat was een inspuittijd die lag rond de 21ms. De injectoren leveren 24% meer brandstof t.o.v. de kleinere injectoren.

De eerste indrukken zijn goed, en dit moet invloed hebben op de driveability. Ben ook benieuwd naar de impact op het verbruik.


Qua verbruik mag ik niet klagen met de 73cc keihin injectoren. Ben er minimaal een halve liter op vooruit gegaan, en kom daarmee richting 10,5 km / liter LPG. Was daarvoor krap 1 op 10.



Dat zijn best mooie cijfers... :D bij mij is het de laatste tijd nog iets omlaag gekropen sinds verwisselen van verdeelhuis zit nu op 9,5 per liter ...
jevedewe
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 23.04.2016 - 08:01  ·  #102
Zojuist onderstaand bericht naar Obbe van Volvotune gemaild:

"Dag Obbe,

ongeveer 2 weken geleden heb ik mijn S60 D5 uit 2004 door jou laten tunen en ook de EGR klep laten "uitzetten". Hoewel ik door mijn rustige rijstijl niet direct veel van de extra power merkte, moet ik je bekennen dat mijn Volvo na jouw behandeling (nog) een stukje zuiniger is geworden. Eerst was het gemiddelde verbruik 1:17,5 en nu 1:19,1. En ik moet zeggen: ik merk nu ook dat de motor veel mooier loopt en veel soepeler doortrekt. Bedankt, ik ben er heel blij mee!

Groet van Hans uit Zwolle"
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 23.04.2016 - 09:12  ·  #103
Hans,
Hoe meet je het verbruik?
Display van BC of liters kilometers?
jevedewe
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Berichten: 27
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 24.04.2016 - 05:55  ·  #104
Goeiemorgen. Eerst merkte ik op de display dat het verbruik na het tunen en EGR behandeling was gedaald tot 5.2 liter per honderd kilometer. Bij het tanken kwam ik tot het daadwerkelijke zuinige verbruik van 1 op 19,1. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik doorgaans rijd als een oude dweil. Rustig optrekken, rustig afremmen en als topsnelheid 110-120 km/uur. Dus ik ben wellicht niet maatgevend. Voorheen had ik een Skoda Octavia TDI uit 2006 die ook was getuned en EGR behandeling had gehad, maar bij die auto merkte ik niet minder verbruik. Bij de Volvo valt het wel echt op.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verbruik na tuning

 · 
Posted: 24.04.2016 - 07:26  ·  #105
Mijn beste verbruik was in Zweden afgelopen september.
5.0l op 100km op de b.c., dat vertaalde zich aan de pomp in 1 op 17.5 ( km/l )
De b.c. kan dus flink de boel in de maling nemen.
Voor een zware S80 automaat met 3 man er in, met bagage is daar zeer goed mee te leven.
Ik heb er zelf de zelfde eco tuning in gezet, en het zelfde EGR uitschrijf/afdop verhaal uitgevoerd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0