ik rijdt momenteel gemiddeld 1/12.5
Waarbij het slechtste 1/8.5 is met caravan.
En het zuinigste afgelopen zomer 1/14.6 en het slechtste in de winter 1/11.5.
(deze metingen zijn nauwkeurig over 33.000km gemaakt waarbij ik alle tankbeurten heb geregistreerd, middels acar)
Ik overweeg tuning met name om het brandstof verbruik tegen te gaan.
De bijkomende effecten zoals vermindering van het turbogat.... zijn natuurlijk fijn.
Maar ik ben verder tevreden over mijn Volvo.( ik heb in het verleden eens een rondje mogen rjden in de auto van Bover met 225 pk en wat aanpassingen en dat was een prettige ervaring)
Maar als het alleen daarbij blijft ga ik mijn auto niet tunen.
Ik lees enkele verhalen van mensen die na tuning naar 1/15 of 1/16 zijn gegaan, maar verder kan ik er weinig over vinden..
Graag hoor ik jou verhaal, en wat je aan je auto hebt laten doen.......
Waarbij het slechtste 1/8.5 is met caravan.
En het zuinigste afgelopen zomer 1/14.6 en het slechtste in de winter 1/11.5.
(deze metingen zijn nauwkeurig over 33.000km gemaakt waarbij ik alle tankbeurten heb geregistreerd, middels acar)
Ik overweeg tuning met name om het brandstof verbruik tegen te gaan.
De bijkomende effecten zoals vermindering van het turbogat.... zijn natuurlijk fijn.
Maar ik ben verder tevreden over mijn Volvo.( ik heb in het verleden eens een rondje mogen rjden in de auto van Bover met 225 pk en wat aanpassingen en dat was een prettige ervaring)
Maar als het alleen daarbij blijft ga ik mijn auto niet tunen.
Ik lees enkele verhalen van mensen die na tuning naar 1/15 of 1/16 zijn gegaan, maar verder kan ik er weinig over vinden..
Graag hoor ik jou verhaal, en wat je aan je auto hebt laten doen.......