Verbruik V70N 140 pk hand

Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

Re: Verbruik V70N 140 pk hand

· 
Posted: 22.09.2011 - 13:51  ·  #16
@Bigdog: Deze motorblokken zijn toch ook gebouwd om veel meer vermogen aan te kunnen?
Ik meende namelijk dat ze (ook de 170 pk) eigenlijk gewoon op een relatief laag vermogen zitten om zo het materiaal te sparen zodat ze dus langer mee gaan.
Volgens mij is de marge wel zo groot dat het ook geen kwaad kan als je er meer dan 170 pk in stopt.
Zijn de sterkere blokken zoals de 2.4/5T en T5 qua basis eigenlijk hetzelfde, dus niet turbo en al dat soort dingen?

@marcel56: Wat was het verbruik toen deze nog niet getuned was, weet je dat?
Ik kan me voorstellen dat een 1.6tdi veel minder fijn loopt als een 2.5d! Wij hadden ooit ook een 1.6 benzine (4 cilinder dus) en dat loopt veel minder mooi als de 2.4 5 cilinder. De 5 cilinder heeft over een veel breder bereik zijn koppel en vermogen en ook al zou een 4 cilinder sterker kunnen zijn, dan vind ik een 5 cilinder echt veel fijner qua loopcultuur. En dan hebben we het nog niet over het geluid gehad. Als je eenmaal een 5 cilinder gewend bent wil je volgens mij niet weer terug naar minder...

Ik heb overigens geen idee of een motor die gechipt is onrustiger loopt oid. maar ben wel benieuwd of dat zo is eigenlijk!
Tijnieboy

Subject:

· 
Posted: 22.09.2011 - 22:53  ·  #17
Ik heb mijn 2.4T laten chippen, maar de motor loop zeker niet onrustiger, ik vind juist dat de motor soepeler loopt, zeker met rijden in lagere teoeren (1000 tm 1800 rpm). Hij heeft hier beduidend minder moeite mee dan voor de tuning. Komt ws door het enorme koppeltoename, heb er om en nabij 90 Nm bij gekregen :o
V70 2.5T

Subject:

· 
Posted: 03.10.2011 - 22:32  ·  #18
Ik ben benieuwd wat de mijne gaat doen. :-/ Donderdag wordt ie gechipt, 30 tot 40 pk erbij en het koppel zou met 80nm stijgen.
Het gaat mij er ook om dat ik meer koppel onderin heb. Zuiniger zal ie niet worden.
Kan eigenlijk niet wachten :D
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 04.10.2011 - 06:31  ·  #19
Een gechipte motor loopt normaliter rustiger. Ik heb ook de 2.5tdi gehad en laten chippen! Een beest was het!

@V70 2.5 T Waar ga je chippen? Heb ik dat gemist? Zie dat je niet zo ver van mij woont. Ga je hier ergens in de buurt?
V70 2.5T

Subject:

· 
Posted: 04.10.2011 - 13:08  ·  #20
@blastaway: ik ga deze week naar Tunex, heb daar vorige een afspraak gemaakt om hem te laten chippen nog tegen de prijs van de september actie.

Aangezien ik op hun site en van een aantal leden hier goede reacties heb gelezen heb ik er wel vertrouwen in. Hoe het is geweest en of het bevalt laat ik hier natuurlijk weten. Waarschijnlijk wel onder het forum gedeelte "tuning".
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

· 
Posted: 04.10.2011 - 18:25  ·  #21
Met de turbo-motoren heeft het natuurlijk meer zin om te gaan chippen, maar met de 140pk 2.4 is het waarschijnlijk relatief zinloos als je puur voor het extra koppel gaat. Misschien dat het verschil toch wel merkbaar is, maar of het in het verbruik scheelt is dan maar weer de vraag.
Waarschijnlijk is het extra vermogen wel handig op de snelweg en bij inhalen, wat denken jullie?
Iemand ervaringen?
Toch is onze 140pk bepaald niet traag hoor en een verbruik van 1:12,5 gemiddeld mag er ook wel zijn vind ik!
Zondag nog weer een stoplichtsprintje gedaan tegen een Citroën C3 Picasso (zal wel 1.6je zijn ofzo) die duidelijk wel uit de veren kwam, maar als je gas geeft in de 1e versnelling (wel moeilijk ivm. wielspin) vlieg je echt vooruit. De Citroën bleef nergens...
Laats reedt er een Volvo voor het transport van dode organismen genaamd mensen naast ons op de ringweg, maar die had er serieus goed de gang in! En dat voor zondagavond (leeg dat wel). Die 6-cilinder hoorde je gelukkig goed zijn werk doen! Man wat klinkt dat mooi!
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 04.10.2011 - 18:32  ·  #22
jammer dat ik de komende 2 donderdagen moet werken anders was ik meegegaan
V70 2.5T

Subject:

· 
Posted: 04.10.2011 - 19:17  ·  #23
Het was een last minute beslissing aangezien ik 28 september de eerste mail naar hen stuurde, anders had ik al eerder laten weten dat ik erheen ging.
Natuurlijk was het leuker geweest als er meerdere mensen gingen en om dan een gezicht bij een naam te zien.

Selected quotes for multi-quoting:   0