Sinds een paar dagen heb ik een S60 T5 te pakken, toffe bak en helemaal verliefd. Maar ik moest er vandaag mee van Groningen naar Roermond, en dat was wel even slikken. Ik wist dat de T5 wel een slokje lust, maar dit is wel erg veel: Bij rustig rijden op CC rond de 120 kph (op GPS) verbruikt hij ongeveer 10-10,5 l / 100km en bij een beetje doortrappen verdriedubbelt het gemakkelijk.
Hiervoor had ik kort een 2.0T en die gebruikte bij 160 maar net 10 l /100km!
Enfin, een halve tank leeg rijden voor 250km vind ik wel wat gortig, dus ik vroeg me af of ik misschien iets mis, ik ben per slot van rekening een absolute leek:
- De wielen zijn netjes uitgelijnd, maar de auto is wel heel erg zenuwachtig. Trekt al stevig naar één kant als ik over de wegmarkering rijd. Op de rotonde moet ik oppassen dat 't stuur niet uit de vingers gerukt wordt als ik 'm ook maar iets te krap afsnijd
- nieuwe Pilot Sport 4 banden, plakkerig maar niet zo extreem, toch?
- remmen lijken niet vast te zitten, al lijkt de auto niet te rollen op een lichte helling.
Hiervoor had ik kort een 2.0T en die gebruikte bij 160 maar net 10 l /100km!
Enfin, een halve tank leeg rijden voor 250km vind ik wel wat gortig, dus ik vroeg me af of ik misschien iets mis, ik ben per slot van rekening een absolute leek:
- De wielen zijn netjes uitgelijnd, maar de auto is wel heel erg zenuwachtig. Trekt al stevig naar één kant als ik over de wegmarkering rijd. Op de rotonde moet ik oppassen dat 't stuur niet uit de vingers gerukt wordt als ik 'm ook maar iets te krap afsnijd
- nieuwe Pilot Sport 4 banden, plakkerig maar niet zo extreem, toch?
- remmen lijken niet vast te zitten, al lijkt de auto niet te rollen op een lichte helling.