Nee, dat is helemaal niet gek.
Ik heb vorige week een LPG installatie in onze V70 laten bouwen en ik verwachtte eigenlijk dat die hele verbruiksmeter op LPG niet zou werken. Maar tot mijn verbazing geeft dat ding nog steeds 'een' verbruik aan.
Op het moment dat de motor op LPG draait zijn de benzine injectoren (via een relais) uitgeschakeld en loopt er geen benzine door het inspuitcircuit. Toch wordt er verbruik gemeten. Het lijkt er op dat het actuele brandstofgebruik wordt bepaald adhv hoe lang de injectoren openstaan en (dus) hoeveel brandstof er zou worden ingespoten en niet met een flowsensor die de hoeveelheid benzine meet (zoals ik altijd dacht...)
Dus zal na chiptuning de BC de juiste verbruikscijfers geven. En in mijn geval 'denkt' de BC nog steeds op benzine te lopen en geeft 'ie die cijfers. Waar ik dan 15% bij op moet tellen om aan het LPG verbruik te komen
En iig wordt ook het (benzine) tanknivo gebruikt in de berekening van 'kilometers tot lege tank' want dat staat bij mij al sinds de gasinbouw tussen de 260 - 310 km (afhankelijk van hoeveel gas of ik geef). Dat lijkt dus best nog nauwkeurig te werken (afgaande op de benzinemeter die ook niet merkbaar omlaag is gegaan).